Podstawa prawna
art. 36 a ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Urbanistyki i Architektury
Wymagane dokumenty:
Wniosek o zmianę decyzji o pozwoleniu na budowę
Załączniki:
- 3 egz. projektu budowlanego zamiennego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane,
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
- decyzję o warunkach zabudowy lub decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego, jeśli jest wymagana zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska,
- pozwolenie na prowadzenie robót budowlanych przy obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków lub położonym na obszarze wpisanym do rejestru zabytków, wydane przez właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków, zgodnie z przepisami art. 39 ust. 1 ustawy Prawo Budowlane,
- dokument stwierdzający udzielenie ewentualnego pełnomocnictwa (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem, wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego udzielenie)
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych do 60 dni
Opłata skarbowa
Opłata skarbowa: z chwilą złożenia wniosku
- zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej
Opłaty nie pobiera się przypadku, gdy decyzja o pozwolenie na budowę była zwolniona z opłaty skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Wniosek elektroniczny SEKAP:
- Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska - Białej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronom.
- Odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta na stanowisku nr 5 – Urbanistyka i Architektura.