Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2101 ze zm.), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Dz.U. z 2012 r. poz. 1246)
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Geodezji i Kartografii
Wymagane dokumenty:
- wniosek o zmianę gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, udzielone przez podmiot ewidencyjny /ewentualnie/.
Terminy
- postanowienie o wszczęciu postępowania, zgodnie z art. 35 § 1 - 3 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.) z uwzględnieniem postępowania związanego z wyłonieniem wykonawcy geodezyjnego w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o ustawę z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.)
- decyzja – zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego - z uwzględnieniem oceny prawidłowości wykonania czynności gleboznawczych przez upoważnionego klasyfikatora oraz zgodności sporządzonych dokumentów z przepisami.
Opłata
- Wprowadzenie zmiany do operatu ewidencyjnego na podstawie zgłoszenia (wykonane czynnością materialno-techniczną) nie podlega opłacie skarbowej.
- 10,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji w przypadku, gdy aktualizacja operatu ewidencyjnego na zgłoszenie władającego/właściciela wymaga wyjaśnień zainteresowanych lub uzyskania dodatkowych dowodów. Od opłaty tej zwolnione są decyzje o umorzeniu postępowania.
- Za ewentualne pełnomocnictwo złożone do akt sprawy – w wysokości 17,00 zł.
Tryb odwoławczy
odwołanie od decyzji z zakresu ewidencji gruntów i budynków lub gleboznawczej klasyfikacji gruntów wnosi się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Katowicach za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie składa się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście przez pełnomocnika) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - PeUP (SEKAP - <http://www.sekap.pl> www.sekap.pl) albo poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej, informujemy na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s. 1), zwane dalej w skrócie „ RODO”:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Bielsko-Biała, z siedzibą 43-300 Bielsko-Biała, Plac Ratuszowy 1.
2. Z Inspektorem Ochrony Danych, może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
- pod adresem poczty elektronicznej: j.wnuczek@um.bielsko.pl
- pisemnie na adres siedziby Administratora
- telefonicznie: 33 4971 721.
3. Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
Przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się w związku z realizacją zadania Miasta Bielsko-Biała, określonego przepisami prawa, którego dotyczy niniejsza karta usługi.
4. Dane nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa. Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
6.Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do:
- dostępu do treści swoich danych osobowych;
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- usunięcia swoich danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- przenoszenia swoich danych osobowych;
- do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych;
- do cofnięcia zgody;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7.Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.