Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz.U.z 2017r. poz.2200)
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Ewidencji Działalności Gospodarczej
Wymagane dokumenty
- wypełniony wniosek,
- oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osób zarządzających spółką jawną lub komandytową, a przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą,
że spełniony jest wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art.5c ust.1 pkt.1 ustawy o transporcie drogowym (załącznik nr 7), - kopia certyfikatu kompetencji zawodowych,
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem (załącznik nr 11),
- dokumenty potwierdzające spełnianie warunków, o których mowa w art. 5c ust.1 pkt.3 ustawy o transporcie drogowym, tj. potwierdzenie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości:
- 9 000 euro – na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony do transportu drogowego,
- 5 000 euro – na każdy następny pojazd samochodowy
- oświadczenie o zamiarze zatrudniania kierowców spełniających warunki, o których mowa w art. 5c ust.1 pkt.4 ustawy o transporcie drogowym (załącznik nr 12),
- wykaz pojazdów samochodowych (załącznik nr 13),
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów z licencji,
- oświadczenie o miejscu zamieszkania (załącznik nr 6).
Zgodnie z art. 5c ust.3 ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz.U.z 2017r. poz.2200) „wymóg o którym mowa w art.5c ust. 1 pkt. 3 potwierdza się:
- rocznym sprawozdaniem finansowym,
- dokumentami potwierdzającymi:
- dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
- posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
- udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
- własność nieruchomości."
Przy składaniu kserokopii dokumentów należy okazać do wglądu oryginały tych dokumentów.
Opłaty
Opłata za udzielenie licencji uzależniona jest od okresu jej ważności.
Kwoty wynoszą odpowiednio:
- wydana na okres od 2 do 15 lat: 700 PLN,
- wydana na okres powyżej 15 do 30 lat: 800 PLN,
- wydana na okres powyżej 30 do 50 lat: 900 PLN.
Opłaty wnosi się na konto Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, Wydział Dochodów Budżetowych
numer 65 1240 6960 2735 1212 1212 1212 lub w kasie Urzędu Miejskiego, Pl. Ratuszowy 6,
w godzinach: poniedziałek-środa 7.30-15.30, czwartek 8.00-17.00, piątek 8.00-15.00.
Termin załatwienia sprawy
do 1 miesiąca.
Tryb odwoławczy
- odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska-Białej,
- odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Rezerwacja wizyty
Istnieje możliwość rezerwacji wizyty w Wydziale Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości. Rezerwacja odbywa się poprzez dedykowaną do tego celu usługę internetową. Zachęcamy do korzystania z rezerwacji, gdyż umożliwia ona umówienie wizyty na konkretny dzień oraz godzinę, bez zbędnego oczekiwania w kolejce.
- Link do usługi umożliwiającej rezerwację wizyty: https://bezkolejki.eu/bb3/Reservation
- Liczba osób oczekujących na obsługę: https://bezkolejki.eu/bb3/QueueStatus
UWAGI
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście lub przez pełnomocnika) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - PeUP (SEKAP - www.sekap.pl) albo poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).