Podstawa prawna
art. 28 w powiązaniu z art. 32 ust. 1 i art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r., poz. 1333)
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Urbanistyki i Architektury
Wymagane dokumenty:
Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę,
Załączniki:
- zgoda właściciela obiektu (jeżeli nie jest nim wnioskodawca),
- szkic usytuowania obiektu budowlanego,
- opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,
- opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,
- pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi,
- w zależności od potrzeb - projekt rozbiórki obiektu (wykonany przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia),
- upoważnienie udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora,
- decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (jeżeli jest wymagana zgodnie z przepisami ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko)
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
Opłaty:
Opłata skarbowa – za pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego – 36 zł.
Opłatę skarbową należy uiścić z chwilą złożenia wniosku (opłaty można dokonać w kasie Urzędu lub przelewem na konto: Urząd Miejski w Bielsku-Białej, Wydział Dochodów Budżetowych, PEKAO S.A Oddział w Bielsku-Białej, nr konta: 86 1240 6960 2735 0555 5555 5555)
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska - Białej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji (odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta na stanowisku nr 5 – Urbanistyka i Architektura)
Opłata skarbowa:
- za podanie – brak
- za każdy załącznik – brak
Wniosek elektroniczny SEKAP: