Pozwolenie na rozbiórkę

Podstawa prawna

art. 30b ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Urbanistyki i Architektury

Wymagane dokumenty:

Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę

Załączniki:

  • zgoda właściciela obiektu (jeżeli nie jest nim wnioskodawca),
  • szkic usytuowania obiektu budowlanego,
  • opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych,
  • opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia,
  • pozwolenia, uzgodnienia lub opinie innych organów, a także inne dokumenty, wymagane przepisami szczególnymi; nie dotyczy to uzgodnienia i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000,
  • w zależności od potrzeb - projekt rozbiórki obiektu (wykonany przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia),
  • upoważnienie udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora,
  • decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (jeżeli jest wymagana zgodnie z przepisami ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko)

Termin załatwienia sprawy:

Do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni

Opłata skarbowa:

Opłata skarbowa: z chwilą złożenia wniosku o pozwolenie

  • za pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego – 36 zł /jednego obiektu,
  • opłaty można dokonać w kasie Urzędu lub przelewem na konto: Urząd Miejski w Bielsku-Białej, Wydział Dochodów Budżetowych, PEKAO S.A Oddział w Bielsku-Białej, nr konta: 86 1240 6960 2735 0555 5555 5555

Tryb odwoławczy:

  • Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska - Białej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronom.
  • Odwołanie składa się w Biurze Obsługi Interesanta na stanowisku nr 5 – Urbanistyka i Architektura.>

    Opłata skarbowa:

  • za podanie i za każdy załącznik – brak

Wniosek elektroniczny SEKAP:

Jednostka odpowiedzialna