Rejestracja pojazdu zabytkowego
Wniosek możesz złożyć:
- osobiście/przez pełnomocnika (Wydział Komunikacji w Bielsku- Białej Plac Ratuszowy 6) lub pocztą
- elektronicznie poprzez platformę e-Urząd lub usługę e-Doręczenia.
Wypełniony formularz (druk) wniosku o rejestrację oraz:
- dowód własności pojazdu
- zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu zabytkowego
- dowód rejestracyjny
- dokument stwierdzający, że na podstawie odrębnych przepisów pojazd został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także potwierdzenie wpisu do inwentarza muzealiów.
Dokumenty wymienione powyżej są dokumentami, które są najczęściej wykorzystywane podczas załatwiania ww. sprawy; w sytuacjach szczególnie skomplikowanych po weryfikacji dokumentów w Urzędzie może okazać się konieczne uzupełnienie wniosku o dokumenty wyżej nie wymienione.
W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem dokumenty należy uzupełnić wraz ze składanym wnioskiem. W przypadku korzystania z platformy ePUAP jako uzupełnienie wcześniej złożonego wniosku.
Do wglądu:
- dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną, dokument potwierdzający zameldowanie na terytorium RP w przypadku cudzoziemca będącego osobą fizyczną
- wypis z rejestru sądowego w przypadku przedsiębiorcy posiadającego osobowość prawną
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki oraz odpowiednio dokumenty wymienione w pkt.a) lub b) w przypadku przedsiębiorcy nieposiadającego osobowości prawnej
- pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika*.
Opłata skarbowa:
- bez opłaty
*za pełnomocnictwo - 17,00 zł
Opłata:
- za wydanie zabytkowych tablic samochodowych - 100,00 zł
- za wydanie zabytkowej tablicy motocyklowej - 50,00 zł
- pozwolenie czasowe - 13,50 zł
- dowód rejestracyjny - 54,00 zł
- komplet znaków legalizacyjnych - 12,50 zł
Opłatę zrobisz:
- gotówką w kasach głównych Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej Plac Ratuszowy 6 (parter)
- kartą podczas załatwiania sprawy
- przelewem na konto Urzędu Miejskiego (nr rachunku: 88 1020 2313 0000 3802 1094 7663) - w tytule przelewu wpisz nr VIN pojazdu.
Sprawę załatwisz od ręki.
Odwołanie od decyzji możesz wnieść do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska-Białej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdu oraz ich wtórników.
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Wymagane dokumenty (w oryginale) należy przedłożyć podczas rejestracji pojazdu także w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną.