Zawiadomienie o zbyciu pojazdu
Wniosek możesz złożyć:
- osobiście/przez pełnomocnika (Wydział Komunikacji w Bielsku- Białej Plac Ratuszowy 6) lub pocztą
- elektronicznie poprzez platformę e-Urząd lub usługę e-Doręczenia.
Dokument na podstawie którego nastąpiło zbycie (np. umowa, faktura sprzedaży, akt notarialny itp.);
w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę przedstaw KRS
- może być wydruk ze strony internetowej;
gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pisemne pełnomocnictwo od współwłaścicieli.
Do wglądu:
- dowód osobisty.
Zgłoszenie zbycia pojazdu nie podlega opłacie. W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę.
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.
Opłatę zrobisz:
- gotówką w kasach głównych Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej Plac Ratuszowy 6 (parter)
- kartą podczas załatwiania sprawy
- przelewem na konto Urzędu Miejskiego (nr rachunku: 04 1020 2313 0000 3502 1094 7770) - w tytule przelewu wpisz nr VIN pojazdu.
Sprawę załatwisz do 30 dni.
Nie możesz się odwołać.
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdu oraz ich wtórników.
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Termin na złożenie zawiadomienia o zbyciu pojazdu wynosi 30 dni.
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu należy zgłosić do Urzędu właściwego ze względu na miejsce ostatniej rejestracji.
Niezachowanie terminu na zgłoszenie zbycia skutkować będzie koniecznością wszczęcia postępowania administracyjnego i koniecznością nałożenia kary pieniężnej zgodnie z art. 140mb Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Wniosek/pismo można składać poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl), za pośrednictwem Poczty Polskiej, osobiście lub przez pełnomocnika.
Zgłoszenie zbycia online (krok po kroku) LINK: https://bielsko-biala.pl/zgloszenie-zbycia-online-krok-po-kroku