Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości
Wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek,
- oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców spełniających wymagania ustawowe (załącznik nr 28),
- wykaz pojazdów samochodowych (załącznik nr 13),
- dowód uiszczenia opłaty za wydanie zaświadczenia i wypisów,
Opłaty:
Opłata za wydanie:
- zaświadczenia na krajowy przewóz drogowy na potrzeby własne osób lub rzeczy wynosi: 500 PLN,
- wypisu z zaświadczenia dla każdego pojazdu zgłoszonego we wniosku wynosi: 100 PLN.
Zaświadczenie wydawane jest na czas nieokreślony.
Opłaty wnosi się na konto Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej lub w kasie Urzędu Miejskiego, Pl. Ratuszowy 6, w godzinach pracy Urzędu.
Termin załatwienia sprawy:
do 1 miesiąca
Tryb odwoławczy:
odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska-Białej,
odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
UWAGI
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście lub przez pełnomocnika) lub poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl)