Podstawa prawna:
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Komunikacji
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz (druk) wniosku o rejestrację oraz:
- dowód własności pojazdu.
- W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela pojazdu zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, dowodem własności są wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
- świadectwo zgodności WE albo świadectwo zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenie jednostkowe pojazdu, decyzja o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwo dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu - jeżeli są wymagane - dotyczy pojazdu nowego zakupionego w kraju
- karta pojazdu, jeżeli była wydana
- dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był rejestrowany w kraju (w przypadku zagubienia dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu wymagane jest zaświadczenie potwierdzające dane w zagubionym dokumencie wystawione przez organ ostatniej rejestracji)
Do wglądu:
- dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną
- dokument tożsamości oraz dokument potwierdzający zameldowanie na terytorium RP w przypadku cudzoziemca będącego osobą fizyczną
- wypis z rejestru sądowego w przypadku przedsiębiorcy posiadającego osobowość prawną
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki oraz odpowiednio dokumenty wymienione w pkt.a) lub b) w przypadku przedsiębiorcy nie posiadającego osobowości prawnej
- pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika*
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego, zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia, ważnej w roku kontroli, lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie (dotyczy pojazdów zarejestrowanych)
Termin załatwienia sprawy:
Z zachowaniem procedury rejestracji czasowej z urzędu - do 30 dni.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- bez opłaty
- *za pełnomocnictwo - 17,00 zł
Opłata (kompleksowy wykaz w załączniku):
- za tablice rejestracyjne na samochód - 80,00 zł (2 szt. tablic)
- za tablicę rejestracyjną na przyczepę - 40,00 zł
- za tablicę rejestracyjną motocyklową - 40,00 zł
- za tablicę rejestracyjną motorowerową - 30,00 zł
- za tablice indywidualne - 1 000,00 zł
- za tablicę indywidualną motocyklową - 500,00 zł
- pozwolenie czasowe - 13,50 zł
- dowód rejestracyjny - 54,00 zł
- komplet nalepek legalizacyjnych - 12,50 zł
- nalepka kontrolna - 18,50 zł
Opłata ewidencyjna za wydanie:
- dowodu rejestracyjnego - 0,50 zł
- pozwolenia czasowego - 0,50 zł
- zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych - 0,50 zł
- nalepki kontrolnej - 0,50 zł
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska-Białej.Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
Uwagi:
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - PeUP (SEKAP - www.sekap.pl) albo poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl). Pozostałe wymagane dokumenty (w oryginale) należy przedłożyć podczas rejestracji pojazdu.
Dopuszcza się rejestrację pojazdu bez dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu jeżeli pojazd zakupiono po przepadku na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, natomiast bez dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych w przypadku zakupu pojazdu od Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej lub sił zbrojnych RP.