Podstawa prawna:
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Komunikacji
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz (druk) wniosku oraz:
- dowód rejestracyjny dotychczasowy
- karta pojazdu - jeżeli była wydana
- pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości w przypadku działania przez pełnomocnika
- W przypadku adnotacji o montażu haka - zaświadczenie z przeprowadzonego dodatkowego badania technicznego pojazdu potwierdzające przystosowanie pojazdu do ciągnięcia przyczepy
- W przypadku adnotacji o przystosowaniu do zasilania gazem - Wyciąg ze Świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem (do wglądu) oraz faktura lub rachunek za montaż w/w instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem (do wglądu).
Do wglądu:
- dowód osobisty
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego, zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia, ważnej w roku kontroli, lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie
Termin załatwienia sprawy:
Od ręki.
Opłaty:
Bez opłaty.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Uwagi:
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - PeUP (SEKAP - www.sekap.pl) albo poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).
Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę (w miastach na prawach powiatu - prezydenta miasta) o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.