Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej - 17 zł. (opłaty skarbowej można dokonać w kasie Urzędu Miasta)
Do wglądu:
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub budynku – dotyczy najemców, właścicieli lub zarządców budynków w przypadku wnioskowania o wydanie zaświadczenia o liczbie osób zameldowanych pod danym adresem.
Termin załatwienia sprawy
Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Opłaty
17 zł - za wydanie zaświadczenia
Opłatę skarbową należy wpłacić w kasie urzędu lub bezgotówkowo na rachunek organu.
Tryb odwoławczy
Zażalenie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu który wydał dokument. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia dokumentu stronie.
Uwagi
„Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście) lub poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl)