
Informujemy, że począwszy od środy 22 kwietnia br. Urząd Miejski w Bielsku-Białej wznawia bezpośrednią obsługę stron w zakresie zadań o charakterze publicznym, niezbędnych do zapewnienia pomocy mieszkańcom.
W Urzędzie Miejskim będzie można załatwiać sprawy dotyczące:
• stanu cywilnego w zakresie: rejestracji urodzeń, rejestracji zgonów, przyjmowania zapewnień o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa, przyjmowania oświadczeń o powrocie do nazwiska po rozwodzie oraz przyjmowania wniosków o zmianę imienia lub nazwiska w trybie decyzji administracyjnej
• ewidencji ludności i dowodów osobistych (po wcześniejszej rezerwacji w internetowym systemie kolejkowym bądź po telefonicznym umówieniu wizyty pod numerem: 33 497 16 29)
• pomocy społecznej z wyłączeniem przyjmowania wniosków i wydawania Kart Seniora, Kart Rodzina+, Kart Dużej Rodziny oraz Kart Weteran Plus
• świadczenia usług komunalnych
• wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych (po wcześniejszej rezerwacji w internetowym systemie kolejkowym QMS, dostępnym TUTAJ bądź po telefonicznym umówieniu wizyty pod numerami: 33 497 16 70
lub 33 497 16 54)
• administracji architektoniczno-budowlanej w zakresie: wydawania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, wydawania decyzji o pozwoleniu na budowę oraz sprzeciwu do zgłaszania robót budowlanych, wydawania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej
• ochrony środowiska w zakresie: wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, wydawania decyzji zezwalających na usuwanie drzew lub krzewów oraz korzystania z wód w ramach zgody wodnoprawnej
Dodatkowo od dnia 22 kwietnia w godzinach pracy Urzędu Miejskiego będą czynne wszystkie stanowiska kasowe.
Apelujemy, by do Urzędu Miejskiego przychodzić wyłącznie w sprawach pilnych, które wymagają osobistego stawiennictwa.
Sugerujemy również, by przed przyjściem do Urzędu Miejskiego umówić wizytę telefonicznie, co pozwoli na uniknięcie kolejek i sprawniejszą obsługę.
Bezpośrednia obsługa mieszkańców będzie się odbywała z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych środków bezpieczeństwa. Przed wejściem do Urzędu każdy będzie zobowiązany do dezynfekcji rąk i zmierzenia temperatury, a wewnątrz będzie obowiązywał nakaz noszenia maseczek ochronnych i zachowania dwumetrowego dystansu społecznego.