Zakres zadań:
Głównym celem powołania Biura Obsługi Interesanta była i nadal jest poprawa oraz podniesienie jakości i komfortu obsługi obywatela w Urzędzie Miejskim poprzez:
- profesjonalizm obsługi,
- skrócenie czasu obsługi,
- polepszenie warunków technicznych obsługi interesanta,
- skrócenie czasu załatwiania spraw w urzędzie,
- pełną jawność kontaktu interesanta z urzędnikiem.
Pracownicy Biura Obsługi Interesanta zajmują się kompleksową obsługą interesantów, udzielaniem informacji o zakresie działania wydziałów Urzędu o rodzaju, miejscu i trybie załatwiania poszczególnych spraw, sposobie ich załatwiania oraz stanie zaawansowania prowadzonej sprawy.
Na poszczególnych stanowiskach wydawane są zgodnie z kompetencjami reprezentowanego wydziału karty informacyjne, druki i formularze, oraz udzielana jest pomoc przy ich wypełnianiu.
W Biurze przyjmowane są także kierowane do wydziałów pisma, wnioski gdzie sprawdzana jest kompletność składanych dokumentów a następnie są one rejestrowane w systemie komputerowym. Ponadto na stanowiskach wydawane są dokumenty (decyzje zaświadczenia, opinie itp.), których odbiór uzgodniono wcześniej z interesantem.
Wydział Organizacyjny - Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski Plac Ratuszowy 6 (parter)
INFORMACJA
33 4971 800
DZIENNIK PODAWCZY
33 4971 813
33 4971 814
NIEPEŁONSPRAWNI/ RODZINA +/ WETERAN + / KARTA SENIORA
33 4971 801
334971 802
INFORMACJA DOWÓD OSOBISTY/ SPRAWY MELDUNKOWE/ PESEL
33 4971 808
PODATKI OCHRONA ŚRODOWISKA
33 4971 803
334971 807
334971 808
- udzielanie informacji na temat podatków i opłat lokalnych,
- udzielanie informacji na temat wysokości podatków oraz stawek i terminów płatności,
- wydawanie, na życzenie podatników, właściwych druków, wniosków i kart informacyjnych, instruowania o sposobie ich wypełniania oraz informowanie
o wymaganych załącznikach i wysokości opłaty skarbowej, - przyjmowanie deklaracji od środków transportowych,
- przyjmowanie deklaracji na podatek od nieruchomości dla osób prawnych,
- przyjmowanie od osób fizycznych informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz informacji o gruntach, lasach,
- przyjmowanie wniosków w sprawach ulg w zakresie podatków i opłat lokalnych, w sprawach wyjaśnienia wątpliwości i rozszerzenia interpretacji przepisów prawa podatkowego,
- wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu lub figurowaniu w podatkach i opłatach lokalnych,
- wydawanie zaświadczeń o poświadczenie zawarcia umowy dzierżawy gruntów rolnych,
- przyjmowanie informacji o pobranej opłacie skarbowej przez płatników
- udzielanie informacji na temat zasad korzystania z dotacji gminnych w programie ograniczania emisji, na cele związane z ochroną środowiska oraz
z innych źródeł, - przyjmowanie wniosków o dofinansowanie na cele związane z ochroną środowiska,
- wydawanie zezwoleń na usunięcie lub przesadzenie drzew i krzewów,
- wydawanie decyzji o zatwierdzeniu projektów geologicznych,
- przyjmowanie zgłoszeń instalacji niewymagającej pozwolenia,
- wydawanie kart wędkarskich,
- wydawanie dowodów rejestracyjnych łodzi,
- wydawanie decyzji w zakresie uzgodnień projektów technicznych
- i inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska,
- przyjmowanie wniosków o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie,
- udzielanie informacji i wydawanie zezwoleń na wytwarzanie, zbieranie, transport odpadów oraz odzysk i unieszkodliwianie odpadów innych niż niebezpieczne,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- wydawanie decyzji w zakresie emisji zanieczyszczeń, hałasu i pól elektromagnetycznych,
- rejestracja zwierząt egzotycznych,
- wydawanie zezwoleń na utrzymywanie chartów i ich mieszańców,
- przyjmowanie interwencji w sprawach gospodarki wodno-ściekowej,
- przyjmowanie interwencji w sprawach utrzymania czystości i porządku w gminie,
- przyjmowanie wniosków o oświetlenie ulic.
URBANISTYKA I ARCHITEKTURA
33 4971 809
33 4971 810
33 4971 811
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy,
- wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- wydawanie decyzji o pozwolenie na budowę / rozbiórkę,
- przyjmowanie zgłoszeń w zakresie budowy budynków mieszkalnych,
- rejestracja dziennika budowy,
- wydawanie decyzji na budowę wewnętrznej instalacji (gazowej, elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, co),
- przyjmowanie zgłoszeń na budowę wewnętrznej instalacji (gazowej, elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, co),
- uzyskanie zgody na odstępstwa od przepisów techniczno – budowlanych,
- wydawanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,
- zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
- zgłoszenie o zamiarze przystąpienia do robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę,
- zgłoszenie zamiaru przystąpienia do rozbiórki obiektów budowlanych nie wymagających pozwolenia na roboty budowlane,
- wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokalu,
- przyjmowanie odwołań od decyzji i postanowień,
- udzielanie informacji o braku planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie wypisu i wyrysu z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego miasta Bielska-Białej,
- przyjmowanie wniosków o sporządzenie (zmianę) Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego miasta Bielska – Białej ,
- ustalanie wysokości renty planistycznej,
- wydawanie opinii w sprawie zgodności wstępnego projektu podziału nieruchomości,
- wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania
z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, - udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie z zakresu postępowania administracyjnego o pozwolenie na budowę dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
- wydawanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej,
- wydawanie opinii i zaświadczeń z zakresu prawa budowlanego,
- udostępnianie dokumentacji archiwalnej.
NIERUCHOMOŚCI GEODEZJA I KARTOGRAFIA
33 4971 805
334971 806
- sprzedaż lub oddawanie nieruchomości w wieczyste użytkowanie,
- wykup nieruchomości,
- wydzierżawienia nieruchomości,
- sprzedaż lokali na rzecz najemcy,
- opłaty za użytkowanie wieczyste, opłaty adiacenckie z tytułu podziału nieruchomości,
- przekształcenia lub nabycia wieczystego użytkowania na własność,
- ustanawianie służebności drogi przez grunty gminne / Skarbu Państwa/ Miasta na prawach powiatu Bielsko-Biała,
- ustanawianie służebności przesyłu na gruntach gminnych / Skarbu Państwa/ Miasta na prawach powiatu Bielsko-Biała,
- udzielanie zgody na czasowe zajęcie gruntów gminnych /Skarbu Państwa/ Miasta na prawach powiatu Bielsko-Biała,
- gospodarka nieruchomościami,
- wyłączenie gruntów z produkcji rolnej,
- ochrona gruntów rolnych,
- wydawanie decyzji o nieodpłatnym przekazaniu gruntów,
- wydawanie zaświadczeń do KRUS-u,
- utrzymywanie zwierząt uciążliwych na terenach wyłączonych z produkcji rolnej,
- odchwaszczania gruntów,
- zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego zużywanego do produkcji rolnej,
- wydawanie zaświadczeń na wykreślenie roszczenia/hipoteki z Księgi Wieczystej w związku z nabyciem lokalu mieszkalnego, przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz kosztami remontu budynku,
- zwrot wywłaszczonych nieruchomości, zamiany nieruchomości, odszkodowania za grunty wydzielone pod drogę,
- zgody na zabudowę w granicy lub zbliżenie do granicy z nieruchomością stanowiącą własność Gminny Bielsko-Biała/ Skarbu Państwa/ Miasta na prawach powiatu Bielsko-Biała.
- przyjmowanie wniosków, udzielanie informacji i wydawanie zezwoleń
w sprawach podziału nieruchomości, rozgraniczenia nieruchomości, - przyjmowanie wniosków, udzielanie informacji i wydawanie zawiadomień
w sprawach nadania numeru porządkowego, potwierdzeń zmian w sprawach numeracji porządkowej nieruchomości, - przyjmowanie wniosków, udzielanie informacji w sprawach zmian (sprostowań błędów) w ewidencji gruntów i budynków,
- przyjmowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i wydawanie materiałów dla zgłoszonej pracy geodezyjnej,
- przyjmowanie wniosków o uzgodnienie dokumentacji projektowej,
- przyjmowanie wniosków o zmianę gleboznawczej klasyfikacji gruntów.