Jak załatwić sprawę w wydziale
Dziennik Podawczy, Informacja, Przyjęcia Stron:
osobiście: Przyjmowanie deklaracji, wniosków (na usługę dodatkową, kompostownik) oraz innych pisemnych wniosków, zgłoszeń i reklamacji:
plac Ratuszowy 6 (budynek z pomarańczowymi oknami) - parter - prawa strona - Biuro Obsługi Interesanta, stanowisko nr 2,
Przyjęcia stron, wypełnianie deklaracji, nadawanie indywidualnych numerów kont i inne uzgodnienia:
plac Ratuszowy 5 (budynek z niebieskimi oknami) - IV piętro, pok. 405,
w godz. pracy Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej
e-mailowo: bgo@bielsko-biala.pl
UWAGA! Skutki prawne wynikające z Kodeksu Postępowania Administracyjnego
rodzi zgłoszenie dokumentu jedynie poprzez adres: www.sekap.pl lub opatrzenie dokumentu elektronicznego bezpiecznym podpisem cyfrowym nadawcy weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Reklamacje w sprawie odbioru odpadów można zgłaszać e-mailowo bez kwalifikowanego certyfikatu (podpisu elektronicznego) na adres: odpadykomunalne@um.bielsko.pl - pod warunkiem wysłania w terminie 2 dni roboczych licząc od daty ustalonej w harmonogramie odbioru odpadów, z podaniem adresu oraz imienia i nazwiska właściciela nieruchomości
strona www BIP: gospodarka odpadami komunalnymi
wysyłanie dokumentów pocztą:
Urząd Miejski w Bielsku-Białej
Wydział Gospodarki Odpadami
plac Ratuszowy 1
43-300 Bielsko-Biała
Deklaracje, Wymiar Opłaty:
Informacje indywidualne w sprawie deklaracji oraz o indywidualnych numerach kont:
osobiście: Wydział Gospodarki Odpadami, plac Ratuszowy 5 (budynek z niebieskimi oknami), IV piętro, pokój nr 405 lub zgodnie z wezwaniem na piśmie
Informacje ogólne w sprawie deklaracji oraz zasad nadawania numerów kont na stronie www: czystemiasto.bielsko-biala.pl
e-mailowo: deklaracje@um.bielsko.pl
telefonicznie: tel. 33 470 12 62
Płatności, Księgowanie Opłaty:
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się na indywidualny rachunek bankowy przelewem przez internet lub w kasie Urzędu.
Kasy znajdują się:
Plac Ratuszowy 6 - parter po lewej stronie od wejścia.
Informacje w sprawie płatności, stanu wpłat, wezwań do zapłaty:
osobiście: Wydział Dochodów Budżetowych, plac Ratuszowy 6 (budynek z pomarańczowymi oknami), II piętro, pok. 214
e-mailowo: db@um.bielsko.pl
telefonicznie: 33 497 15 86
Odbiór Odpadów, Pojemniki, Selektywna Zbiórka:
ZGŁASZANIE REKLAMACJI ws. usług świadczonych przez Wykonawcę odbioru odpadów (np. nieterminowego odbioru odpadów) oraz prowadzącego PSZOK:
pisemnie na adres: Wydział. Gospodarki Odpadami, pl. Ratuszowy 5, 43-300 Bielsko-Biała, e-mailowo: odpadykomunalne@um.bielsko.pl – reklamacje w tej formie będą przyjmowane tylko wg zasad określonych uchwałą RM - kliknij tutaj
osobiście: Wydział Gospodarki Odpadami, plac Ratuszowy 5 (budynek z niebieskimi oknami), IV piętro, pokój nr 405
informacje ogólne ws. zasad odbioru odpadów, wyposażania w pojemniki, selektywnej zbiórki:
na stronie www: czystemiasto.bielsko-biala.pl
telefonicznie: 33 470 12 62
e-mailowo: odpadykomunalne@um.bielsko.pl
osobiście: Wydział Gospodarki Odpadami, plac Ratuszowy 5 (budynek z niebieskimi oknami), IV piętro, pokój nr 405
Usługi Dodatkowe, PSZOK:
informacja ws. PSZOK oraz zamawiania usług dodatkowych transportu do PSZOK:
telefonicznie: 33 470 12 62
e-mailowo: odpadykomunalne@um.bielsko.pl
na stronie www: czystemiasto.bielsko-biala.pl
osobiście: Wydział Gospodarki Odpadami, plac Ratuszowy 5 (budynek z niebieskimi oknami), IV piętro, pokój nr 405
Rejestr Działalności Regulowanej, Sprawozdawczość:
informacja dla przedsiębiorców ws. Rejestru Działalności Regulowanej
telefonicznie: 33 470 12 62
e-mailowo: odpadykomunalne@um.bielsko.pl
na stronie www: bielsko-biala.pl
osobiście: Wydział Gospodarki Odpadami, plac Ratuszowy 5 (budynek z niebieskimi oknami), III piętro, pokój nr 313
Akcje Edukacyjno-Informacyjne, Zbiórki Elektrośmieci oraz Zbiórki Leków w Aptekach:
telefonicznie: 33 470 12 62
e-mailowo: bgo@um.bielsko.pl
na stronie www: czystemiasto.bielsko-biala.pl
osobiście: Wydział Gospodarki Odpadami, plac Ratuszowy 5 (budynek z niebieskimi oknami), III piętro, pokój nr 313
Zakres Działań:
- Do zakresu działania Wydziału Gospodarki Odpadami należy realizacja zadań własnych gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi w tym w szczególności:
- objęcie wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie gminy systemem gospodarowania odpadami komunalnymi;
- nadzór nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym realizacją zdań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
- ustanawianie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
- organizacja punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
- nadzór nad zapewnieniem osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
- prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
- udostępnianie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o:
- podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu danej gminy,
- miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu danej gminy zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
- osiągniętych przez gminę oraz podmioty odbierające odpady komunalne w danym roku kalendarzowym wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
- punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
- dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
- współpraca z gminami, z którymi Gmina Bielsko-Biała zawarła porozumienie międzygminne w sprawie wspólnego uregulowania gospodarki odpadami komunalnymi w ramach regionalnego systemu gospodarki odpadami;
- uczestnictwo w pracach Komisji ds. Gospodarki Odpadami Komunalnymi przy Śląskim Związku Gmin i Powiatów;
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej/wydawanie decyzji o odmowie wpisu do rejestru;
- wymiar opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zespół / Stanowisko | Lokalizacja | Pokój | Telefon | ||
---|---|---|---|---|---|
Naczelnik Wydziału Sekretariat | pl. Ratuszowy 5, IV piętro | 401 | 33 4701 262 | bgo@um.bielsko.pl | |
Zastępca Naczelnika Wydziału Zespół ds. monitoringu systemu gospodarowania odpadami komunalnymi |
pl. Ratuszowy 5, III piętro |
313 | 33 4701 262 | odpadykomunalne@um.bielsko.pl | |
edukacja ekologiczna, zbiórki elektrośmieci | 313 | ||||
rejestr działalności regulowanej, sprawozdawczość | 313 |
|
|||
PSZOK, usługi dodatkowe, rozliczanie dostawców usług | 313 | ||||
interwencje ws. odbioru odpadów, pojemników, przyjmowanie wniosków |
pl. Ratuszowy 5, IV piętro | 405 | |||
Zespół ds. wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi | pl. Ratuszowy 5, IV piętro |
401, |
33 4701 262 | deklaracje@um.bielsko.pl | |
przyjęcia stron | pl. Ratuszowy 5, IV piętro | 405 |