Wydział Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej informuje, że od dnia 1 lipca 2013 r. obowiązuje nowy system gospodarki odpadami komunalnymi w Bielsku-Białej. W całym kraju nastąpiły zmiany w systemie gospodarki odpadami komunalnymi. Gmina przejęła obowiązek organizacji systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. System finansowany jest z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wnoszonych przez właścicieli nieruchomości do budżetu gminy.
Podstawa prawna:
Podstawy systemu zostały określone:
- w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010) - kliknij tutaj żeby poznać treść ustawy,
- a wyboru niektórych jego elementów dokonała Rada Miejska w Bielsku-Białej - kliknij tutaj, żeby poznać treść aktów prawa miejscowego.
Zasady gospodarki odpadami komunalnymi obowiązujące w Bielsku-Białej:
Wszystkie niezbędne informacje w sprawie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi znajdują się na dedykowanej stronie www.czystemiasto.bielsko-biala.pl
Strona Gospodarki Odpadami w Biuletynie Informacji Publicznej - BIP
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Gospodarki Odpadami
Informacje dot. zakresu działania Wydziału Gospodarki Odpadami - kliknij tutaj
Kontakt:
Kontakt do Wydziału. Gospodarki Odpadami - kliknij tutaj
Kontakt do wykonawcy usługi odbioru odpadów komunalnych w Bielsku-Białej - kliknij tutaj
Uwagi:
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - PeUP (SEKAP - www.sekap.pl) albo poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).
Elektroniczna skrzynka podawcza - SEKAP
1. Doręczanie dokumentów elektronicznych za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej.
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz.U. 2018 poz. 180) Urząd Miejski w Bielsku-Białej uruchomił elektroniczną skrzynkę podawczą przeznaczoną do doręczania za jej pośrednictwem do Urzędu dokumentów elektronicznych, dotyczących realizowanych tu zadań z zakresu administracji publicznej, w sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnej lub załatwianych w formie czynności materialno-technicznych, oraz odsyłania przez urząd, nadawcom takich dokumentów, urzędowego poświadczenia ich odbioru.
Zanim zechcą Państwo skorzystać ze skrzynki
proszę zapoznać się z niniejszą informacją.
2. Inne wymagania dotyczące doręczania dokumentów elektronicznych niezbędnych do otrzymania przez nadawcę poświadczenia odbioru:
Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej i na informatycznym nośniku danych muszą być:
- opatrzone bezpiecznym podpisem cyfrowym nadawcy weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, wydanego przez jeden z podmiotów kwalifikowanych świadczących usługi certyfikacyjne,
- opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi osoby składającej dokument (imię, nazwisko, adres zamieszkania, ewentualnie adres do korespondencji),
- wolne od wszelkiego rodzaju wirusów komputerowych, koni trojańskich oraz innego szkodliwego oprogramowania.
3. Zastrzeżenia:
- Prezydent Miasta Bielska-Białej zastrzega, że w przypadku otrzymania dokumentu elektronicznego niespełniającego wszystkich wymagań określonych w pkt 2 niniejszej informacji, zaniecha podejmowania dalszych czynności związanych z realizacją procedury rozpatrywania wniesionej za jego pośrednictwem sprawy.
- Prezydent Miasta Bielska-Białej informuje, że w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w podpunkcie poprzedzającym, nie będzie podejmował żadnych czynności związanych z informowaniem nadawcy takiego dokumentu elektronicznego.
- Prezydent Miasta Bielska-Białej informuje, że zgodnie z art. 391 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, doręczenie odpowiedzi za pomocą środków komunikacji elektronicznej, na dokument elektroniczny doręczony do Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, będzie stosowane tylko w przypadku gdy strona wystąpi o takie doręczenie lub wyrazi zgodę na doręczenie jej pism za pomocą tych środków oraz uiści wymaganą prawem opłatę skarbową lub administracyjną. W przypadku gdy w toku postępowania administracyjnego wymagane jest potwierdzenie odbioru pisma, doręczenie będzie następowało tylko i wyłącznie za pośrednictwem poczty lub pracownika urzędu.
- Prezydent Miasta Bielska-Białej informuje, że wszczęcie postępowania z wniosku elektronicznego będzie możliwe, jeżeli spełnione zostaną wszystkie wymagania określone przepisami prawa to jest :
- wniosek będzie zawierał wszystkie wymagane dane,
- do wniosku zostaną dołączone wymagane przepisami załączniki,
- uiszczona zostanie wymagana prawem opłata skarbowa lub administracyjna.
- Skutki prawne wynikające z Kodeksu Postępowania Administracyjnego rodzi zgłoszenie dokumentu jedynie poprzez adres:
- Rejestr działalności regulowanej
- Wymiar opłaty za gospodarownie odpadami komunalnymi
- Gospodarka odpadami komunalnymi