Podstawa prawna:
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Komunikacji
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz (druk) wniosku oraz:
- właściwe dokumenty niezbędne do pełnej identyfikacji pojazdu przed nabiciem numerów* (np. stwierdzenie stacji kontroli pojazdów, pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego, zdjęcia, zaświadczenia z zakładów naprawczych, ocena z badania mechanoskopijnego itp.)
- oświadczenie pod odpowiedzialnością karną w przypadku pojazdu marki SAM
Dokumenty wymienione powyżej są dokumentami, które są najczęściej wykorzystywane podczas załatwiania ww. sprawy; w sytuacjach szczególnie skomplikowanych po weryfikacji dokumentów w Urzędzie może okazać się konieczne uzupełnienie wniosku o dokumenty wyżej nie wymienione.
W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem dokumenty należy uzupełnić wraz ze składanym wnioskiem. W przypadku korzystania z platformy ePUAP jako uzupełnienie wcześniej złożonego wniosku.
Do wglądu:
- dowód osobisty
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni. Jeżeli sprawa nie wymaga postępowania wyjaśniającego to od ręki.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- wydanie decyzji – 10,00 zł
numer konta do wpłaty 04 1020 2313 0000 3502 1094 7770
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska-Białej. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
Uwagi:
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).