Podstawa prawna:
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Komunikacji
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz (druk) wniosku oraz:
- wyciąg z rejestru badań technicznych z ostatniego badania (nie wymagany w przypadku, gdy termin następnego badania jest znany organowi rejestrującemu)
- karta pojazdu – jeżeli była wydana
Do wglądu:
- dowód osobisty
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego, zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia, ważnej w roku kontroli, lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- bez opłaty
Opłata:
- za blankiet dowodu rejestracyjnego – 54,00 zł
- za blankiet pozwolenia czasowego – 18,50 zł
Opłata ewidencyjna za wydanie:
- dowodu rejestracyjnego – 0,50 zł
- pozwolenia czasowego – 0,50 zł
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Uwagi:
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - PeUP (SEKAP - www.sekap.pl) albo poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).
Wykaz opłat rejestracyjnych
Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego