Podstawa prawna
Art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości
Wymagane dokumenty
Wniosek o wymeldowanie z miejsca pobytu stałego (podanie)
Załączniki
- dokumenty na poparcie wniosku (wyrok sądu orzekający eksmisję lub protokół z egzekucji komorniczej)
- dokument dotyczący stanu prawnego lokalu mieszkalnego,budynku
Termin załatwienia sprawy
W ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Opłata skarbowa
10 zł opłaty skarbowej za wydanie decyzji administracyjnej (termin wniesienia opłaty w dniu złożenia wniosku). Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu, przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję . Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi
„Wniosek/podanie można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście) lub poprzez platformę ePUAP (www.epuap.gov.pl).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.