Ogólny opis
Właściciele i władający, są zobowiązani zgłaszać właściwemu Prezydentowi Miasta Bielska-Białej wszelkie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni od dnia powstania tych zmian.
Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających
z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno -budowlanej.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Miejski w Bielsku-Białej, Wydział Geodezji i Kartografii, ul. Romana Dmowskiego 6,
43-300 Bielsko-Biała
Wymagane dokumenty
Wypełniony przez podmiot ewidencyjny formularz zgłoszenia zmian danych ewidencyjnych dostępny na dole strony.
UWAGA:
Zgodnie z § 21 ust.1 rozporządzenie z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków dla osób fizycznych uwidacznia się WYŁĄCZNIE ADRES ZAMELDOWANIA NA POBYT STAŁY
Do zgłoszenia należy dołączyć:
- Dokumenty (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis – uwierzytelniona kopia) stanowiące podstawę do dokonania aktualizacji danych w ewidencji gruntów i budynków.
- Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika.
Jak i gdzie złożyć zgłoszenie
Wymagane dokumenty możesz:
- dostarczyć do urzędu w systemie tradycyjnym – pocztą lub kurierem na adres:
Urząd Miejski w Bielsku-Białej, ul. Romana Dmowskiego 6, 43-300 Bielsko-Biała
- złożyć w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach pracy urzędu:
poniedziałek–środa 7:30–15:30
czwartek 7:30–18:00
piątek 7:30–13:00
- elektronicznie korzystając z platformy ePUAP (epuap.gov.pl).
Pełnomocnictwo
Pełnomocnictwo – w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty bądź wskazania zwolnienia od opłaty skarbowej.
Terminy
Sprawa załatwiana jest niezwłocznie w przypadku złożenia kompletnego uzasadnionego wniosku.
Opłata
Zgłoszenie jest wolne od opłat.
W przypadku dokonywania czynności urzędowej wymagana jest opłata skarbowa, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii
– w wysokości 17,00 zł od każdego stosunku pełnomocnictwa. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Katowicach ul. Jagiellońska 25 w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.
Uwaga: W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Uwaga
Informacje dotyczące numerów działek, nazwy obrębu można znaleźć na geoportalu