Podstawa prawna
ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych,
rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL, Rejestru Mieszkańców - wniosek można składać się w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Dowód dokonania wpłaty w kwocie 31 zł (nie dotyczy podmiotów o których mowa w Art. 46. ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Do wglądu:
- dokumenty uzasadniające interes prawny, między innymi wezwanie sądu do uzupełnienia braków, postanowienia i decyzje innych organów (dokumenty są wymagane jeżeli uzyskanie danych nie wynika wprost z przepisów prawa)
- pełnomocnictwo - w przypadku reprezentowania osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej
- dowód osobisty
Termin załatwienia sprawy
Do 30 dni.
Opłaty
Opłata za udostępnienie danych osobowych - 31,00 zł.
Opłata skarbowa od pełnomocnictwa - 17,00 zł.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.