Uzupełnienie danych w rejestrze osób, którym nadano nr PESEL ze statusem cudzoziemca UKR

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości

Uzupełnienie danych w rejestrze

Jeżeli w rejestrze osób, którym nadano nr PESEL ze statusem cudzoziemca "UKR" nie są zarejestrowane dane w zakresie odcisków palców oraz odwzorowania własnoręcznego podpisu, wówczas osoba, która posiada status cudzoziemca "UKR" składa wniosek o uzupełnienie danych (dotyczy rejestru, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa).

Uzupełnienie danych w zakresie odcisków palców dotyczy osoby, która ukończyła 6 rok życia.

Uzupełnienie danych w zakresie własnoręcznego podpisu dotyczy osoby, która ukończyła 12 rok życia.

Wniosek o uzupełnienie danych składa się w dowolnym organie gminy.

W imieniu osoby, która nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych wniosek składa jedno z rodziców, opiekun, opiekun tymczasowy lub kurator.

Wymagane dokumenty:

1) Wniosek o uzupełnienie danych w rejestrze obywateli Ukrainy

2) Ważny dokument podróży

3) Dokument potwierdzający sprawowanie opieki/kurateli (dotyczy sytuacji, gdy wniosek składa opiekun, opiekun tymczasowy lub kurator).

Formularze

Wniosek o uzupełnienie danych w języku ukraińskim

Wniosek o uzupełnienie danych w języku rosyjskim