Wydanie zaświadczenia o danych przetwarzanych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Zaświadczenie o danych przetwarzanych w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL

Osoba, której dane są przetwarzane w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL może na pisemny wniosek utrwalony w formie papierowej lub elektronicznej, złożony do dowolnego organu gminy, otrzymać zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis jej danych gromadzonych w ww. rejestrze.

Zaświadczenie jest przekazywane, w zależności od żądania wnioskodawcy, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem, albo w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości

Wymagane dokumenty

- pisemny wniosek o wydanie zaświadczenia (wniosek utrwalony w formie papierowej opatruje się własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, wniosek utrwalony w formie elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym wnioskodawcy).

- do wglądu dokument tożsamości celem potwierdzenia tożsamości wnioskodawcy,

- dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,

- dokument pełnomocnictwa (w przypadku działania przez pełnomocnika).

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie siedmiu dni.

Opłaty

Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za wydanie zaświadczenia.

Opłata skarbowa w kwocie 17 zł za złożenie dokumentu pełnomocnictwa w przypadku działania przez pełnomocnika (nie dotyczy jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

Uwagi:

Osoba, której dane są przetwarzane w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL może także pobrać zaświadczenie o swoich danych gromadzonych w ww. rejestrze za pośrednictwem usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji. Pobranie zaświadczenia za pośrednictwem ww. usługi elektronicznej jest bezpłatne.

Formularze

Wniosek o wydanie zaświadczenia