Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy, ustawa z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości
Zmiana wpisu w CEIDG:
- Przejdź do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej: ZOBACZ TUTAJ
- formularz wniosku CEIDG-1 z załącznikami, instrukcja wypełniania tego wniosku oraz formularze ZUS: ZOBACZ TUTAJ
- ogólne zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej: ZOBACZ TUTAJ
- ważne i przydatne komunikaty: ZOBACZ TUTAJ
Uwaga:
Dane we wpisie do CEIDG dzielą się na dwie kategorie: dane ewidencyjne i dane informacyjne.
Dane ewidencyjne czyli dane określające tożsamość, kody PKD i adresy należy aktualizować w ciągu 7 od daty zaistnienia zmiany.
Dane informacyjne takie jak daty rozpoczęcia, zawieszenia, wznowienia można określić jako daty wsteczne, bieżące lub przyszłe. Należy przy tym sprawdzić w ZUS i urzędzie skarbowym, czy dana czynność nie jest sprzeczna z wykonywanymi wcześniej działaniami.
Prawo przedsiębiorcy do dowolnego kształtowania danych informacyjnych jest obarczone odpowiedzialnością za poprawność treści wpisu.
Termin załatwienia sprawy:
W przypadku złożenia przez przedsiębiorcę wniosku w urzędzie gminy, organ gminy jest zobowiązany do przesłania tego wniosku przekształconego na formę elektroniczną do CEIDG - nie później niż następnego dnia roboczego.
Rezerwacja wizyty
Istnieje możliwość rezerwacji wizyty w Wydziale Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości. Rezerwacja odbywa się poprzez dedykowaną do tego celu usługę internetową. Zachęcamy do korzystania z rezerwacji, gdyż umożliwia ona umówienie wizyty na konkretny dzień oraz godzinę, bez zbędnego oczekiwania w kolejce.
- Link do usługi umożliwiającej rezerwację wizyty: https://bezkolejki.eu/bb3/Reservation
- Liczba osób oczekujących na obsługę: https://bezkolejki.eu/bb3/QueueStatus