Podstawa prawna
art.37 prawa o aktach stanu cywilnego (Dz.U.Nr z 2014r., poz. 1741, z późniejszymi zmianami)
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty i załączniki
- podanie
- dowód osobisty
- jeżeli korespondencyjnie – kserokopia dowodu osobistego
- w przypadku uzupełniania aktu na podstawie zagranicznego dokumentu należy przedłożyć jego odpis wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski.
Miejsce i forma złożenia dokumentów
- osobiście w USC – Plac Ratuszowy 5, Archiwum USC, hol
- w akcie urodzenia:
- osoba niepełnoletnia – podanie rodziców
- osoba pełnoletnia – osobiście
- w akcie małżeństwa – podanie małżonka, którego dotyczy uzupełnienie
- w akcie zgonu – najbliższa rodzina
- pocztą – na adres USC
Osoba uprawniona do odbioru dokumentów
- wnioskodawca
- osoba upoważniona do odbioru dokumentów (upoważnienie podpisane przez wnioskodawców o treści: "do złożenia dokumentów oraz odbioru odpisów po uzupełnieniu upoważniamy: podać: nazwisko, imię i adres osoby upoważnionej)
Odbiór dokumentów
- osobiście w USC
- pocztą
Termin załatwienia sprawy
ok. 2 tygodni (termin uzależniony jest od czasu postępowania)
Opłaty
39 zł
Numer konta bankowego
04 1020 2313 0000 3502 1094 7770 Bank PEKAO BP Oddział Bielsko-Biała /dotyczy korespondencji krajowej/
PL 13 1020 2313 0000 3402 1091 8557 BIC (SWIFT): BPKOPLPW /dotyczy korespondencji zagranicznej/
Tryb odwoławczy
od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika USC w Bielsku-Białej w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia
Uwagi
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).
Jednostka odpowiedzialna
Załączniki
Kategoria