Podział nieruchomości

Jak i gdzie załatwić sprawę:

Wniosek złożysz: 

  • elektronicznie na platformie ePUAP,
  • pocztą na adres: Urząd Miejski w Bielsku-Białej, ul. Romana Dmowskiego 6, 43-300 Bielsko-Biała,
  • osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, pl. Ratuszowy 6, 43-300 Bielsko-Biała (stanowisko nr 4).

Wymagane dokumenty:

O wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości możesz wnioskować składając wypełniony formularz - do pobrania ze strony. 

Do wniosku dołącz : 

  1. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu podziałowym, udzielone przez właściciela nieruchomości,
  2. mapę z projektem podziału nieruchomości uwierzytelniona przez Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Bielsku - Białej – minimalna ilość egzemplarzy to ilość stron postępowania + 3 egz.,
  3. aktualny dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (akt notarialny lub wypis z ksiąg wieczystych),
  4. w przypadku gdy dzielona nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków - pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - zgodnie z art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami,
  5. wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami,
  6. protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
  7. wykaz zmian gruntowych,
  8. wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.

Opłaty:

Za wydanie decyzji nie poniesiesz opłaty.

Czas oczekiwania na załatwienie sprawy:

  1. Decyzję wydamy bez zbędnej zwłoki – zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego – nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku z kompletem wymaganych dokumentów.
  2. Decyzję odbierzesz osobiście w siedzibie urzędu lub zostanie doręczona. Zdecyduj o formie odbioru decyzji na formularzu wniosku. Jeżeli wnioskodawcą jest podmiot publiczny obowiązany do udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej na podstawie art. 16 ust. 1a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczenia dokonamy na elektroniczną skrzynkę podawczą tego podmiotu za pośrednictwem operatora pocztowego na wskazany we wniosku adres lub na skrzynkę kontaktową ePuap – dotyczy wyłącznie formy elektronicznej decyzji.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie złożysz w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Bielsku-Białej, ul. 3 Maja 1 43-300 Bielsko-Biała. Odwołanie wnieś w terminie 14 dni od otrzymania rozstrzygnięcia.

Odwołanie możesz również złożyć do tutejszego Urzędu, a my przekażemy twoje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

Uwaga: W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania możesz zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dział III Rozdział 1). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

 

 

Jednostka odpowiedzialna