Jak i gdzie załatwić sprawę:
Wniosek złożysz:
- elektronicznie na platformie ePUAP,
- pocztą na adres: Urząd Miejski w Bielsku-Białej, ul. Romana Dmowskiego 6, 43-300 Bielsko-Biała,
- osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, pl. Ratuszowy 6, 43-300 Bielsko-Biała (stanowisko nr 4).
Wymagane dokumenty:
O wydanie decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości możesz wnioskować składając wypełniony formularz - do pobrania ze strony.
Do wniosku dołącz :
- Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu podziałowym, udzielone przez właściciela nieruchomości,
- mapę z projektem podziału nieruchomości uwierzytelniona przez Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Bielsku - Białej – minimalna ilość egzemplarzy to ilość stron postępowania + 3 egz.,
- aktualny dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (akt notarialny lub wypis z ksiąg wieczystych),
- w przypadku gdy dzielona nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków - pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - zgodnie z art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami,
- wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów o których mowa w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami,
- protokół z przyjęcia granic nieruchomości,
- wykaz zmian gruntowych,
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej.
Opłaty:
Za wydanie decyzji nie poniesiesz opłaty.
Czas oczekiwania na załatwienie sprawy:
- Decyzję wydamy bez zbędnej zwłoki – zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego – nie później niż w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku z kompletem wymaganych dokumentów.
- Decyzję odbierzesz osobiście w siedzibie urzędu lub zostanie doręczona. Zdecyduj o formie odbioru decyzji na formularzu wniosku. Jeżeli wnioskodawcą jest podmiot publiczny obowiązany do udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej na podstawie art. 16 ust. 1a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczenia dokonamy na elektroniczną skrzynkę podawczą tego podmiotu za pośrednictwem operatora pocztowego na wskazany we wniosku adres lub na skrzynkę kontaktową ePuap – dotyczy wyłącznie formy elektronicznej decyzji.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie złożysz w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Bielsku-Białej, ul. 3 Maja 1 43-300 Bielsko-Biała. Odwołanie wnieś w terminie 14 dni od otrzymania rozstrzygnięcia.
Odwołanie możesz również złożyć do tutejszego Urzędu, a my przekażemy twoje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
Uwaga: W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania możesz zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dział III Rozdział 1). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.