Jak załatwić sprawę w wydziale
Zakres Zadań
- Opracowywanie analiz statystycznych, informacji i publikacji w zakresie polityki społecznej.
- Przygotowywanie programów, planów i strategii działania w zakresie polityki społecznej.
- Nadzorowanie działalności podległych jednostek organizacyjnych.
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Beskidzkiego Centrum Onkologii – Szpitala Miejskiego.
- Prowadzenie spraw z zakresu infrastruktury technicznej i aparatury medycznej.
- Upowszechnianie wiedzy o zdrowiu i propagowanie zachowań prozdrowotnych.
- Zadania związane z aktualizacją wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.
- Prowadzenie spraw związanych z przynależnością do Stowarzyszenia Zdrowych Miast Polskich.
- Prowadzenie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej w tym organizacja badań profilaktycznych.
- Ustalanie godzin czynności oraz dyżurów aptek na terenie miasta Bielska-Białej.
- Profilaktyka zjawisk patologicznych dotyczących uzależnień i przemocy w rodzinie.
- Prowadzenie spraw dotyczących pomocy środowiskowej i instytucjonalnej.
- Prowadzenie spraw dot. Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Koordynacja wypoczynku zimowego dzieci i młodzieży.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań publicznych.
- Podejmowanie działań na rzecz osób bezrobotnych, z niepełnosprawnością i weteranów.
- Obsługa administracyjna Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.
- Podejmowanie działań na rzecz osób starszych, w tym prowadzenie Centrum Seniora.
- Współpraca z Radą Seniorów.
- Realizacja Programu "Miejsce Przyjazne dla Seniorów".
- Realizacja „Programu Weteran Plus”.
- Realizacja ustawy o Karcie Dużej Rodziny.
- Realizacja Programu "Rodzina+".
- Nadzór nad niepublicznymi podmiotami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
- Wydawanie zezwoleń na prowadzenie placówek wsparcia dziennego.
- Prowadzenie spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną i edukacją prawną.
Zespół / Stanowisko | Imię i Nazwisko | Pokój | Telefon | fax | |
---|---|---|---|---|---|
Naczelnik Wydziału
|
Ewa Swatek |
224 |
33 4971 494 |
||
Z-ca Naczelnika Wydziału |
Bartłomiej Łukosz |
222 |
33 4971 500 |
|
|
Stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej |
|
223 |
33 4971 499 |
|
|
Zespół ds. osób starszych i osób z niepełnosprawnościami |
225 |
33 4971 492 |
|
|
|
Zespół ds. wsparcia rodziny i pomocy społecznej |
|
228 228 |
33 4971 493 33 4971 715 |
|
|
Zespół ds. ochrony zdrowia |
|
229 227 |
33 4971 495 33 4971 491 |
||
Zespół ds. profilaktyki uzależnień |
228 232 |
33 4971 715 33 4971 498 |
|||
Zespół ds. finansowych i projektowych |
|
227 |
33 4971 491
|
|
|
Obsługa administracyjna Gminnej Komisji ds. Rozwiazywania Problemów Alkoholowych |
|
226 |
33 4971 496 |
||
Centrum Seniora siedziba: ul. R.Dmowskiego 6, III p. |
|
33 4971 753 33 4971 754
|
Lokalizacja
plac Ratuszowy 6, II piętro
Godziny pracy
godziny pracy Urzędu Miejskiego
Telefon
33 4971 499, 33 4971 720
FAX
33 4971 786