"Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – realna odpowiedź na realne potrzeby"
"Budowa Platformy Integracji Usług Publicznych"
- umowa o dofinansowanie zawarta w dniu 02 czerwca 2010 r.,
- całkowita wartość projektu: 574 854,30 PLN,
- kwota dofinansowanie z EFRR: 423 577,18 PLN,
- Rozpoczęcie realizacji: 14 marzec 2008 r.,
- Zakończenie rzeczowe realizacji: 01 marzec 2011 r.
Projekt dofinansowany w ramach RPO WSL 2007-2013, Priorytet „Społeczeństwo informacyjne”, Działanie 2.2 „Rozwój elektronicznych usług publicznych”.
Bezpośrednim celem projektu było zbudowanie Platformy Integracji Usług Publicznych czyli efektywnej metody wymiany informacji między systemami teleinformatycznymi funkcjonującymi w administracji publicznej miasta Bielsko - Biała. Integracja systemów polegała na stworzeniu adapterów do aplikacji wykorzystywanych w urzędach. Projekt swoim zakresem obejmował stworzenie i wdrożenie takich elementów jak: oprogramowanie integracyjne, system przepływów integracyjnych (BPEL), aplikacja urzędnika, aplikacja zarządzająca, moduł bezpieczeństwa, a także przeprowadzenie testów integracyjnych i systemowych.
Cele pośrednie projektu to przede wszystkim zautomatyzowanie procesów zachodzących pomiędzy systemami RISS i ESTIMA. Wynikiem osiągnięcia powyższego celu będzie skrócenie czasu procedowania spraw urzędowych, które będzie wynikało z braku potrzeby ustalania stanu faktycznego dotyczącego danych osobowych oraz innych nazw własnych.

W trakcie realizacji projektu osiągnięto następujące wskaźniki produktów:
- uruchomiono 13 aplikacji stanowiących adaptery dla systemów podlegających integracji, aplikacje urzędnicze oraz
oprogramowanie integracyjne,
- wdrożono1 kompleksowy system zarządzania w jednostkach publicznych,
- przeszkolono 22 osoby w zakresie obsługi informatycznych systemów wspomagania zarządzania w administracji publicznej.
Dzięki realizacji przedmiotowego projektu mieszkańcy Bielska-Białej unikną uciążliwego osobistego przenoszenia kopii dokumentacji pomiędzy wydziałami i jednostkami organizacyjnymi miasta. Zniknie część utrudnień, jakie pracownicy Urzędu Miasta, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i innych jednostek organizacyjnych miasta musieli pokonywać z powodu nadmiaru niezsynchronizowanych narzędzi informatycznych, co przede wszystkim wydłużało czas załatwiania spraw i negatywnie oddziaływało na jakość obsługi interesantów.
Sprawy bielszczan, które wymagały dodatkowego nakładu pracy przy ręcznym wprowadzaniu danych w heterogenicznych systemach dziedzinowych, będą załatwiane szybciej dzięki automatycznemu przepływowi danych przez system PIUP.
Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013.