Od 1 lipca br. można składać wnioski w tegorocznej edycji programu „Dobry Start”

logo

Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie 300+ w ramach programu "Dobry Start” będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych [1]. Program uprawnia do jednorazowego wsparcia w wysokości 300 zł dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

Jak i kiedy można złożyć wniosek

Wnioski będzie można składać w okresie od 1 lipca do 30 listopada br. tylko drogą elektroniczną:

  • na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS: www.zus.pl
  • przez bankowość elektroniczną
  • za pośrednictwem portalu empatia.mpips.gov.pl.

Kto i w jaki sposób otrzyma świadczenie

Obecnie wsparcie z programu „Dobry Start” otrzymuje ok. 4,5 mln dzieci.

W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20 roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.

Świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Wsparcie ze strony pracowników ZUS

W przypadku problemów w założeniu profilu na PUE, bądź wypełnieniu wniosku, zachęcamy do kontaktu z nami. Nasi eksperci z Sali Obsługi Klientów będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+.

W razie pytań lub wątpliwości, szczegółowych informacji udzielą Państwu, w każdej placówce ZUS, pracownicy sali obsługi klientów lub pracownicy Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem 22 560 16 00.

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Oddział w Bielsku-Białej

logo

 

Podstawa Prawna:

[1] Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2021 r. poz. 1092).