Podstawa prawna:
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Komunikacji
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz (druk) wniosku o rejestrację oraz:
- dowód własności pojazdu
- zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu zabytkowego
- dowód rejestracyjny
- dokument stwierdzający, że na podstawie odrębnych przepisów pojazd został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także potwierdzenie wpisu do inwentarza muzealiów.
Dokumenty wymienione powyżej są dokumentami, które są najczęściej wykorzystywane podczas załatwiania ww. sprawy; w sytuacjach szczególnie skomplikowanych po weryfikacji dokumentów w Urzędzie może okazać się konieczne uzupełnienie wniosku o dokumenty wyżej nie wymienione.
W sytuacji bezpośredniego kontaktu z urzędem dokumenty należy uzupełnić wraz ze składanym wnioskiem. W przypadku korzystania z platformy ePUAP jako uzupełnienie wcześniej złożonego wniosku.
Do wglądu:
- dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną
- dokument potwierdzający zameldowanie na terytorium RP w przypadku cudzoziemca będącego osobą fizyczną
- wypis z rejestru sądowego w przypadku przedsiębiorcy posiadającego osobowość prawną
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki oraz odpowiednio dokumenty wymienione w pkt.a) lub b) w przypadku przedsiębiorcy nieposiadającego osobowości prawnej
- pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika*
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- bez opłaty
- *za pełnomocnictwo - 17,00 zł
Opłata:
- za wydanie zabytkowych tablic samochodowych - 100,00 zł
- za wydanie zabytkowej tablicy motocyklowej - 50,00 zł
- pozwolenie czasowe - 13,50 zł
- dowód rejestracyjny - 54,00 zł
- komplet znaków legalizacyjnych - 12,50 zł
Opłata ewidencyjna za wydanie:
- dowodu rejestracyjnego - 0,50 zł
- zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych - 0,50 zł
- pozwolenia czasowego - 0,50 zł
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska-Białej.Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia.
Uwagi:
Wniosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl). Pozostałe wymagane dokumenty (w oryginale) należy przedłożyć podczas rejestracji pojazdu.