Podstawa prawna
Art. 52-61 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r., poz. 1741 z późniejszymi zmianami).
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty:
Dowody tożsamości:
- obywatel polski – dowód osobisty
- * obcokrajowiec – paszport
* Obcokrajowcy
W przypadku obcokrajowców, z uwagi na wiele możliwych sytuacji faktycznych i prawnych, prosimy koniecznie o kontakt telefoniczny bądź osobiste stawienie się w Urzędzie w celu ustalenia dokumentów potrzebnych do rejestracji urodzenia dziecka. Kontakt tel.: (33) 470 12 01, (33) 470 12 07.
Miejsce i forma złożenia dokumentów
- osobiście w USC - Plac Ratuszowy 5, Rejestracja urodzeń, I piętro, pok. 109 (obowiązuje system kolejkowy);
- elektronicznie za pośrednictwem platformy E-PUAP /Zgłoś urodzenie dziecka - Gov.pl - Portal Gov.pl (www.gov.pl)/
Osoba uprawniona do odbioru dokumentów
- rodzice dziecka
- osoba upoważniona na piśmie przez rodziców
Odbiór dokumentów
osobiście w USC lub według opcji wybranej w zgłoszeniu elektronicznym /E-PUAP/.
Termin załatwienia sprawy:
zgłaszający urodzenie dziecka osobiście – na poczekaniu
Uwagi
Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia.
Jeżeli dziecko urodziło się martwe, zgłoszenie takiego zdarzenia powinno nastąpić w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia.