Zgłoszenie urodzenia dziecka

Podstawa prawna

Art. 52-61 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r., poz. 1741 z późniejszymi zmianami).

Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego

Wymagane dokumenty:

Dowody tożsamości:

  • obywatel polski – dowód osobisty
  • * obcokrajowiec – paszport

* Obcokrajowcy

W przypadku obcokrajowców, z uwagi na wiele możliwych sytuacji faktycznych i prawnych, prosimy koniecznie o kontakt telefoniczny bądź osobiste stawienie się w Urzędzie w celu ustalenia dokumentów potrzebnych do rejestracji urodzenia dziecka. Kontakt tel.: (33) 470 12 01, (33) 470 12 07.

Miejsce i forma złożenia dokumentów

  1. osobiście w USC - Plac Ratuszowy 5, Rejestracja urodzeń, I piętro, pok. 109 (obowiązuje system kolejkowy);
  2. elektronicznie za pośrednictwem platformy E-PUAP /Zgłoś urodzenie dziecka - Gov.pl - Portal Gov.pl (www.gov.pl)/

Osoba uprawniona do odbioru dokumentów

  • rodzice dziecka
  • osoba upoważniona na piśmie przez rodziców

Odbiór dokumentów

osobiście w USC lub według opcji wybranej w zgłoszeniu elektronicznym /E-PUAP/.

Termin załatwienia sprawy:

zgłaszający urodzenie dziecka osobiście – na poczekaniu

Uwagi

Urodzenie dziecka należy zgłosić w ciągu 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia.

Jeżeli dziecko urodziło się martwe, zgłoszenie takiego zdarzenia powinno nastąpić w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia.

Jednostka odpowiedzialna
Kategoria