Podstawa prawna
art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U.z 2014r., poz. 1741)
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty i załączniki
- dowód osobisty osoby zmarłej
- aktualny paszport
- karta zgonu wydana przez placówkę służby zdrowia
- książeczka wojskowa dla mężczyzn do 50-tego roku życia
- dla cudzoziemca:
- paszport
- karta stałego pobytu
- zagraniczny dowód osobisty
- wniosek o wydanie odpisów aktu zgonu
Miejsce i forma złożenia dokumentów
- osobiście w USC – Plac Ratuszowy 5, Rejestracja Zgonów, parter – pok. 4
- przez zakład pogrzebowy – z upoważnieniem do zgłoszenia zgonu
Osoba uprawniona do odbioru dokumentów
- zgłaszający zgon
- zakład pogrzebowy
Odbiór dokumentów
- osobiście w UST
Termin załatwienia sprawy
na poczekaniu
UWAGI
- zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia zgonu, w przypadku choroby zakaźnej - w ciągu 24 godzin
- zgłoszenia dokonuje się w USC właściwym ze względu na miejsce zgonu
- zgłaszając zgon należy podać: nazwisko rodowe matki osoby zmarłej, imie i nazwisko rodowe współmałżonka, datę i m-ce zawarcia związku małżeńskiego
Jednostka odpowiedzialna
Kategoria