Śląskie na każdą pogodę

Autor: oprac. ek

Na zdjęciu Rynek w Bielsku-Białej
fot. Śląska Organizacja Turystyczna

Ruszyła ogólnopolska kampania Śląskie na każdą pogodę, którą realizuje Śląska Organizacja Turystyczna. Jej celem jest odbudowa wizerunku regionu i ożywienie ruchu turystycznego w województwie śląskim. Szczególną uwagę poświęcono miejscom najbardziej dotkniętym skutkami powodzi z września 2024 roku – Śląskowi Cieszyńskiemu, Beskidom i Krainie Górnej Odry oraz Pszczynie i okolicom. 

 

Projekt realizowany jest w ramach Programu przeciwdziałania skutkom powodzi z września 2024 r. – promocja turystyczna regionów poszkodowanych. Środki na ten cel pochodzą z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, ich dysponentem jest Ministerstwo Sportu i Turystyki. Łączny budżet kampanii wynosi 1.000.000 złotych, połowa finansowana jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Pozostałe środki pochodzą z dodatkowej składki województwa śląskiego oraz budżetu Śląskiej Organizacji Turystycznej. 

 

Kampania podkreśla różnorodność i całoroczną atrakcyjność turystyczną województwa śląskiego – od górskich wędrówek i sportów zimowych, przez bogate dziedzictwo przemysłowe i kulturowe, aż po piękno natury. Ma zasięg ogólnopolski i obejmuje szerokie działania promocyjne w mediach, przestrzeni miejskiej oraz internecie. W telewizji pojawiają się felietony prezentujące atrakcje regionu i jego całoroczną ofertę turystyczną. Pierwsza emisja odbyła się 1 listopada w programie Pytanie na śniadanie w TVP2, pozostałe felietony promocyjne emitowane będą aż do połowy grudnia. Równolegle kampania jest obecna w przestrzeni miejskiej Warszawy, Krakowa oraz na lotnisku Katowice Airport - pojawiły się grafiki i materiały promocyjne na ekranach, billboardach i środkach komunikacji miejskiej. 

 

Silny akcent położono także na promocję w mediach społecznościowych. W serwisach YouTube, Facebook i Instagram publikowane są filmy promocyjne, zdjęcia i posty zachęcające do odkrywania uroków województwa śląskiego. 

 

Śląskie na każdą pogodę to także obecność na najważniejszych wydarzeniach turystycznych w kraju. Województwo śląskie zaprezentuje niebawem swoją ofertę podczas targów ITTF Warsaw w listopadzie, a także na Snow Expo w Katowicach, gdzie szczególnie promowane będą zimowe atrakcje Beskidów i Śląska Cieszyńskiego. Zwieńczeniem kampanii będzie grudniowe wydarzenie Beskidy Winter GO, połączone z konferencją prasową, prezentacją oferty zimowej oraz spotkaniami z przedstawicielami samorządów i branży turystycznej. 

 

W ramach projektu przygotowano także zestaw materiałów promocyjnych utrzymanych w spójnej identyfikacji wizualnej. 

 

Środki pozyskane przez Śląską Organizację Turystyczną z dotacji Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz z dodatkowego wsparcia samorządu województwa śląskiego (stanowiącego wkład własny do projektu) umożliwiają wzmocnienie działań promocyjnych w obszarze turystyki. 

 

- Intensyfikacja komunikacji oferty turystycznej w regionach, z których pochodzi najwięcej odwiedzających – przede wszystkim w Warszawie i Krakowie – przyczynia się jednocześnie do budowania wizerunku województwa śląskiego jako atrakcyjnego kierunku turystycznego o każdej porze roku. Z tego właśnie słynie nasz region, z oferty dopasowanej na każdą pogodę – podkreśla dyrektorka biura Śląskiej Organizacji Turystycznej Agnieszka Sikorska. 

 

źródło: Śląska Organizacja Turystyczna 

 

baner

 

zdjęcie z Cieszyna

 

zdjęcie z Pszczyny

 

Beskidy
fot. Śląska Organizacja Turystyczna