Podstawa prawna
Ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
(Dz. U. 2017 poz. 697).
Jednostka odpowiedzialna
Wydział Polityki Społecznej
Wymagane dokumenty
Aby uzyskać zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego, należy złożyć pisemny wniosek wraz z załącznikami. Zezwolenie na prowadzenie placówki wsparcia dziennego wydaje się na czas nieokreślony w formie pisemnej (decyzji).
Załączniki:
- dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na terenie której placówka wsparcia dziennego ma prowadzić działalność;
- odpis z właściwego rejestru;
- oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON oraz numerze identyfikacji podatkowej NIP;
- pozytywne opinie właściwego miejscowo komendanta powiatowego lub miejskiego Państwowej Straży Pożarnej i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku, w którym będzie mieścić się placówka wsparcia dziennego, oraz najbliższym jego otoczeniu, mając na uwadze specyfikę placówki;
- statut placówki wsparcia dziennego lub jego projekt;
- regulamin organizacyjny placówki wsparcia dziennego lub jego projekt;
- informację o sposobie finansowania placówki wsparcia dziennego oraz o nie zaleganiu w regulowaniu zobowiązań podatkowych i składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenia zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych świadczeń Pracowniczych;
- dokumenty poświadczające kwalifikacje kierownika placówki oraz kadry zatrudnionej w placówce: wychowawców, pedagoga, psychologa;
- oświadczenia dotyczące władzy rodzicielskiej, obowiązku alimentacyjnego, niekaralności (w związku z art. 25, 26, 27 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – dotyczy pracowników placówki);
- oświadczenie o braku prawomocnego orzeczenia zakazującego podmiotowi wykonywanie działalności objętej zezwoleniem (o czym mowa w art. 21 pkt 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej -j.t. Dz. U. 2017 poz. 697).
Dokumentów wskazanych w punkcie 1 i 4 nie składa się w przypadku wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie placówki wsparcia dziennego w formie pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawcę.
Dostarczone dokumenty, za wyjątkiem dokumentów wskazanych w pkt. 3, 7, 9, 10 mogą być kopiami dokumentów potwierdzonymi „za zgodność z oryginałem” przez osoby uprawnione.
Wnioskodawca zobowiązuje się do aktualizacji podanych we wniosku i załącznikach informacji w przypadku jakichkolwiek zmian w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia zmiany.
Termin załatwienia sprawy
Na podstawie art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego załatwienie sprawy nastąpi nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania - tj. od dnia złożenia kompletnego wniosku wraz z załącznikami.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska-Białej.