O uchwale

W celu ułatwienia interpretacji zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane udostępniamy Państwu przewodnik graficzny po uchwale reklamowej dostępny pod linkiem poniżej.

Podstawę do przyjętej regulacji dała uchwalona przez Sejm Rzeczpospolitej Polskiej w dniu 24 kwietnia 2015 r. Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu - tzw. „ustawa krajobrazowa”.

Celem Uchwały jest przywrócenie i zachowanie ładu przestrzennego, zapewnienie wysokiej jakości i estetyki przestrzeni publicznych, ochrona krajobrazu oraz poprawa wizerunku miasta.

Uchwała wprowadza zróżnicowane zasady sytuowania tablic i urządzeń reklamowych w obszarze I obejmującym zabytkowe centrum miasta, oraz obszarze II obejmującym pozostałą część miasta.

Słownik pojęć