Podstawa prawna
art.133 ust.1 prawa o aktach stanu cywilnego (Dz.U.Nr z 2014r., poz.1741z późniejszymi zmianami)
Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego
Wymagane dokumenty i załączniki
- podanie
- dowód osobisty
- zaświadczenie z USC w którym akt powinien się znajdować, stwierdzające zaginięcie lub zniszczenie księgi
- wszelkie dokumenty na podstawie których można odtworzyć treść aktu (data i miejsce zdarzenia, dane personalne osób, których akt dotyczy) i pozwalające ustalić czy, gdzie i kiedy został sporządzony akt oryginalny
- oświadczenia stron i świadków przyjmowane do protokołu
Miejsce i forma złożenia dokumentów
osobiście w USC - Plac Ratuszowy 5, Archiwum USC, hol
Osoba uprawniona do odbioru dokumentów
- wnioskodawca
- osoba upoważniona
Odbiór dokumentów
- osobiście
- pocztą
Termin załatwienia sprawy
uzależniony od czasu uzyskania wszystkich dokumentów do odtworzenia
Opłaty
39zł
Numer konta bankowego
86 1240 6960 2735 0555 5555 5555 Bank PEKAO S.A. Oddział Bielsko-Biała /dotyczy korespondencji/
Tryb odwoławczy
W przypadku decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika USC w Bielsku-Białej w terminie 14 od dnia jej doręczenia.
Uwagi
- Wnosek/pismo można składać w systemie tradycyjnym (pocztą, osobiście, przez pełnomocnika) lub poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą - PeUP (SEKAP - www.sekap.pl) albo poprzez platformę ePUAP (epuap.gov.pl).
- Dokumenty o których mowa w pkt 3 to np.: zaświadczenia urzędowe, świadectwa, legitymacje, odpisy innych aktów stanu cywilnego dot. osoby, której dane mają być stwierdzone w odtwarzanym akcie
- Wniosek składa się do wybranego Kierownika USC a odtworzenia dokonuje Kierownik USC, który sporządził akt stanu cywilnego lu jest właściwy do przechowywania księgi, w której akt był sporządzony.