Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych
Możesz złożyć wniosek:
- elektronicznie korzystając z usługi ePUAP
- drogą pocztową na adres:
Urząd Miejski w Bielsku-Białej
pl. Ratuszowy 1
43-300 Bielsko-Biała - osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, pl. Ratuszowym 6, 43-300 Bielsko-Biała (stanowisko nr 3).
1. Wypełnij formularz wniosku.
2. Do wniosku dołącz:
- zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
Pamiętaj, że składając oświadczenie jesteś obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”.
- dokumenty potwierdzające gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację/e zlewną/e;
- dowód wniesienia opłaty skarbowej;
- w przypadku ustanowienia pełnomocnika, oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa;
3. Dokumenty wynikające z Uchwały Nr III/56/2024 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie miasta Bielska-Białej:
- dokument potwierdzający prawo do dysponowania pojazdem/-ami asenizacyjnym/-i (kserokopia dowodu rejestracyjnego z ważnymi badaniami technicznymi, umowa dzierżawy, najmu, itp.);
- dokument potwierdzający prawo do dysponowania bazą, miejscem do mycia i dezynfekcji oraz miejscem serwisowania pojazdu/-ów;
- zdjęcia dokumentujące stan opisany we wniosku, tj. wykazane pojazdy (wraz z czytelnym oznakowaniem), miejsce parkowania/garażowania wraz z zapleczem technicznym, z punktem napraw oraz bieżącej obsługi pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów (lub potwierdzona kserokopia umowy zlecającej tę usługę na zewnątrz).
Zapłać opłatę skarbową w wysokości:
- 107 zł za wydanie zezwolenia,
- 53,50 zł za rozszerzenie zakresu prowadzonej już działalności,
- 17 zł za złożenie pełnomocnictwa (jeśli dotyczy).
Zapłacisz w następujących formach:
- w kasie tutejszego Urzędu,
- przelewem na konto: Urząd Miejski w Bielsku-Białej Wydział Dochodów Budżetowych PKO BP nr konta: 04 1020 2313 0000 3502 1094 7770,
- za pośrednictwem płatności on-line.
Odpowiemy Ci w terminie do jednego miesiąca, a w przypadku szczególnie skomplikowanym do dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Jeśli z jakiegoś powodu termin ten się wydłuży, poinformujemy Cię o powodach opóźnienia i podamy nowy termin udzielenia odpowiedzi.
Możesz odwołać się od wydanej przez nas decyzji. Odwołanie złóż do tutejszego Urzędu w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, a my przekażemy Twoje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 marca 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 października 2002 r. w sprawie warunków wprowadzenia nieczystości ciekłych do stacji zlewnych.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych.
- Uchwała Nr III/56/2024 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 27 czerwca 2024 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie miasta Bielska-Białej.
Jeżeli Twój wniosek zawiera braki formalne (np. pomyliłeś się w treści wniosku albo nie dołączyłeś potrzebnych dokumentów) wezwiemy Cię do jego uzupełnienia. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni. Jeśli nie poprawisz błędów w wyznaczonym terminie to Twoja sprawa nie będzie dalej załatwiana.