Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły o używanych przez nas plikach cookie oraz zasadach przetwarzania
danych osobowych znajdziesz w
Polityce prywatności i
Polityce cookie.
Klikając „Akceptuję wszystkie” wyrażasz zgodę na zainstalowanie wszystkich rodzajów plików cookie, z których
korzystamy. Możesz też wybrać, jakie rodzaje plików cookie zainstalujemy na Twoim urządzeniu, klikając „Zmień
ustawienia”.
drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Bielsku-Białej, Wydział Nieruchomości Plac Ratuszowy 5, 43-300 Bielsko-Biała
osobiście w Biurze Obsługi Interesanta, Plac Ratuszowy 6, 43-300 Bielsko-Biała (stanowisko nr 3).
Sprawę załatwisz składając: Wniosek o zwrot wywłaszczonej nieruchomości złożony przez poprzedniego właściciela lub następcę (następców) prawnych FORMULARZ WNIOSKU ZNAJDZIESZ PONIŻEJ. Załączniki: (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem)
decyzja administracyjna o wywłaszczeniu nieruchomości lub dokument będący podstawą nabycia lub przejęcia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa,
prawomocne postanowienie sądu o stwierdzenie nabycia spadku lub notarialny akt poświadczenia dziedziczenia po byłym właścicielu wywłaszczonej nieruchomości,
mapa z zaznaczonymi granicami gruntów objętych roszczeniem o zwrot.
Sprawę załatwiamy w terminie 1 miesiąca lub do 2 miesięcy w przypadku skomplikowanych spraw.
Odwołanie złóż do tutejszego Urzędu (Biuro Obsługi Interesanta stanowisko nr 3 Wydział Nieruchomości, Plac Ratuszowy 6) a my za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bielska-Białej przekażemy Twoje odwołanie do Wojewody Śląskiego. Odwołać możesz się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Ustawa z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.