Zakres zadań
- inicjowanie działań usprawniających organizację pracy i funkcjonowania Urzędu;
- opracowywanie projektów: Regulaminu, Regulaminu Pracy i bieżąca ich aktualizacja;
- prowadzenie rejestrów zarządzeń Prezydenta;
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Prezydenta;
- prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych realizacji organom jednostek samorządu terytorialnego i innym podmiotom oraz powierzonych powiatowi przez organy administracji rządowej;
- koordynowanie i nadzorowanie realizacji wniosków z kontroli Urzędu oraz prowadzenie zbioru protokołów z kontroli;
- prowadzenie zbioru dokumentów związanych z przynależnością Miasta do związków;
- prowadzenie spraw kadrowych Prezydenta, zastępców Prezydenta oraz pracowników Urzędu i dyrektorów powoływanych przez Prezydenta, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych i ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy;
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu;
- prowadzenie staży, praktyk studenckich i uczniów szkół średnich;
- zapewnienie sprawnego funkcjonowania Dziennika Podawczego oraz Biura Obsługi Interesanta;
- prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych Urzędu;
- prowadzenie spraw bhp;
- prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu;
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu oraz emerytów i rencistów - byłych pracowników Urzędu.
- prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
- zapewnienie obsługi sekretarskiej Prezydenta, Zastępców oraz Sekretarza;
- obsługa organizacyjna wyborów, referendów i spisów powszechnych;
- naliczanie oraz sporządzanie list płac dotyczących wynagrodzeń i innych świadczeń pracowników Urzędu;
- prowadzenie spraw związanych z wypłatami pozostałych wynagrodzeń;
- zgłaszanie nowo przyjętych pracowników i członków ich rodzin do ubezpieczenia, dokonywanie zmian w tym zakresie i wygłoszeń;
- sporządzanie rozliczeń m.in. z ZUS, US, PUP, PKZP, ZFŚS;
- wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków;
- prowadzenie PKZP przy Urzędzie;
- naliczanie i odprowadzanie składki na PFRON;
- przy pomocy Wydziału sprawowany jest nadzór nad Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego dla Miasta Bielska-Białej w zakresie wskazanym w ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
Dane kontaktowe do wydziału
Lokalizacja:
Plac Ratuszowy 1 - parter - pokoje nr 4 - 16
Plac Ratuszowy 6 - Biuro Obsługi Interesanta
ul. Romana Dmowskiego - 6 Archiwum zakładowe
Plac Ratuszowy 6 - Biuro Obsługi Interesanta
ul. Romana Dmowskiego - 6 Archiwum zakładowe
Godziny pracy:
poniedziałek - środa 7.30 - 15.30
czwartek 7.30 - 18.00
piątek 7.30 - 13.00
czwartek 7.30 - 18.00
piątek 7.30 - 13.00
E-mail:
on@um.bielsko-biala.pl
Telefon:
Zespół/Stanowisko | Imię i Nazwisko | Pokój | Telefon |
---|---|---|---|
Naczelnik Wydziału | Anna Kajor | 9 | 33 4971 408 |
Zastępca Naczelnika | Michał Kłusak | 4 | 33 4971 469 |
Zespół ds. kadr i szkoleń | 10 | 33 4971 410 33 4971 411 | |
Zespół ds. płac | 12 13 | 33 4971 428 33 4971 779 33 4971 780 | |
Zespół ds. organizacji | 8 15 16 | 33 4971 414 33 4971 490 33 4971 413 33 4971 405 33 4971 406 | |
Stanowisko ds. BHP | 6 | 33 4971 725 | |
Zespół ds. administracyjnych | 6 | 33 4971 474 | |
Zespół ds. utrzymania budynków i zaopatrzenia | 5 | 33 4971 467 33 4971 478 33 4971 409 | |
Biuro Rzeczy Znalezionych | 5 | 33 4971 467 | |
Obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych | 7 | 33 4971 470 | |
Archiwum zakładowe ul. R. Dmowskiego 6 | 33 4971 502 |