Wydział Organizacyjny

Załatw sprawę

Zakres zadań

  • inicjowanie działań usprawniających organizację pracy i funkcjonowania Urzędu;
  • opracowywanie projektów: Regulaminu, Regulaminu Pracy i bieżąca ich aktualizacja;
  • prowadzenie rejestrów zarządzeń Prezydenta;
  • wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
  • prowadzenie zbioru upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Prezydenta;
  • prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych realizacji organom jednostek samorządu terytorialnego i innym podmiotom oraz powierzonych powiatowi przez organy administracji rządowej;
  • koordynowanie i nadzorowanie realizacji wniosków z kontroli Urzędu oraz prowadzenie zbioru protokołów z kontroli;
  • prowadzenie zbioru dokumentów związanych z przynależnością Miasta do związków;
  • prowadzenie spraw kadrowych Prezydenta, zastępców Prezydenta oraz pracowników Urzędu i dyrektorów powoływanych przez Prezydenta, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych i ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy;
  • koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu;
  • prowadzenie staży, praktyk studenckich i uczniów szkół średnich;
  • zapewnienie sprawnego funkcjonowania Dziennika Podawczego oraz Biura Obsługi Interesanta;
  • prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych Urzędu;
  • prowadzenie spraw bhp;
  • prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu;
  • prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu oraz emerytów i rencistów - byłych pracowników Urzędu.
  • prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
  • zapewnienie obsługi sekretarskiej Prezydenta, Zastępców oraz Sekretarza;
  • obsługa organizacyjna wyborów, referendów i spisów powszechnych;
  • naliczanie oraz sporządzanie list płac dotyczących wynagrodzeń i innych świadczeń pracowników Urzędu;
  • prowadzenie spraw związanych z wypłatami pozostałych wynagrodzeń;
  • zgłaszanie nowo przyjętych pracowników i członków ich rodzin do ubezpieczenia, dokonywanie zmian w tym zakresie i wygłoszeń;
  • sporządzanie rozliczeń m.in. z ZUS, US, PUP, PKZP, ZFŚS;
  • wystawianie zaświadczeń o wysokości zarobków;
  • prowadzenie PKZP przy Urzędzie;
  • naliczanie i odprowadzanie składki na PFRON;
  • przy pomocy Wydziału sprawowany jest nadzór nad Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego dla Miasta Bielska-Białej w zakresie wskazanym w ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.

Dane kontaktowe do wydziału

Lokalizacja: Plac Ratuszowy 1 - parter - pokoje nr 4 - 16
Plac Ratuszowy 6 - Biuro Obsługi Interesanta
ul. Romana Dmowskiego - 6 Archiwum zakładowe
Godziny pracy: poniedziałek - środa 7.30 - 15.30
czwartek 7.30 - 18.00
piątek 7.30 - 13.00
Telefon:
Zespół/StanowiskoImię i NazwiskoPokójTelefon
Naczelnik WydziałuAnna Kajor933 4971 408
Zastępca NaczelnikaMichał Kłusak433 4971 469
Zespół ds. kadr i szkoleń 1033 4971 410
33 4971 411
Zespół ds. płac 12

13
33 4971 428

33 4971 779
33 4971 780
Zespół ds. organizacji 8


15

16
 
33 4971 414
33 4971 490

33 4971 413

33 4971 405
33 4971 406
Stanowisko ds. BHP 633 4971 725
Zespół ds. administracyjnych 633 4971 474
Zespół ds. utrzymania budynków 
i zaopatrzenia
 533 4971 467
33 4971 478
33 4971 409
Biuro Rzeczy Znalezionych 533 4971 467
Obsługa Zakładowego Funduszu
Świadczeń Socjalnych
 733 4971 470
Archiwum zakładowe 
ul. R. Dmowskiego 6
  33 4971 502