Wydział Organizacyjny - Biuro Obsługi Interesanta

Zakres zadań

W ramach Biura Obsługi Interesanta funkcjonuje kancelaria ogólna oraz stanowiska merytoryczne.

 

Do zadań zadań stanowisk merytorycznych należy w szczególności:

  • obsługa merytoryczna stanowiska ds. osób niepełnosprawnych, Karty "Weteran Plus", Karty Seniora, Karty Dużej Rodziny, programów Rodzina+,
  • udzielanie informacji na temat podatków i opłat lokalnych,
  • udzielanie informacji na temat wysokości podatków oraz stawek i terminów płatności,
  • wydawanie, na życzenie podatników, właściwych druków, wniosków i kart informacyjnych, instruowania o sposobie ich wypełniania oraz informowanie o wymaganych załącznikach i wysokości opłaty skarbowej,
  • przyjmowanie deklaracji od środków transportowych,
  • przyjmowanie deklaracji na podatek od nieruchomości dla osób prawnych,
  • przyjmowanie od osób fizycznych informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz informacji o gruntach, lasach,
  • przyjmowanie wniosków w sprawach ulg w zakresie podatków i opłat lokalnych, w sprawach wyjaśnienia wątpliwości i rozszerzenia interpretacji przepisów prawa podatkowego,
  • wydawanie przygotowanych przez wydział merytoryczny:

    - zaświadczeń o nie zaleganiu lub figurowaniu w podatkach i opłatach lokalnych,

    - zaświadczeń o poświadczenie zawarcia umowy dzierżawy gruntów rolnych,

  • przyjmowanie informacji o pobranej opłacie skarbowej przez płatników,
  • udzielanie informacji na temat zasad korzystania z dotacji gminnych w programie ograniczania emisji, na cele związane z ochroną środowiska oraz z innych źródeł,
  • przyjmowanie wniosków o dofinansowanie na cele związane z ochroną środowiska,
  • wydawanie przygotowanych przez wydział merytoryczny:

    - zezwoleń na usunięcie lub przesadzenie drzew i krzewów,

    - decyzji o zatwierdzeniu projektów geologicznych,

    - kart wędkarskich,

    - dowodów rejestracyjnych łodzi,

    - decyzji w zakresie uzgodnień projektów technicznych i inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska,

    - zezwoleń na utrzymywanie chartów i ich mieszańców,

    - zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

    - decyzji w zakresie emisji zanieczyszczeń, hałasu i pól elektromagnetycznych,

  • przyjmowanie wniosków o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie,
  • przyjmowanie zgłoszeń instalacji niewymagającej pozwolenia,
  • udzielanie informacji i wydawanie zezwoleń na wytwarzanie, zbieranie, transport odpadów oraz odzysk i unieszkodliwianie odpadów innych niż niebezpieczne,
  • rejestracja zwierząt egzotycznych,
  • udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie z zakresu postępowania administracyjnego o pozwolenie na budowę dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
  • przyjmowanie interwencji w sprawach gospodarki wodno-ściekowej,
  • przyjmowanie interwencji w sprawach utrzymania czystości i porządku w gminie,
  • przyjmowanie wniosków o oświetlenie ulic,
  • wydawanie przygotowanych przez wydział merytoryczny:

    - decyzji o warunkach zabudowy,

    - decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,

    - decyzji o pozwolenie na budowę/rozbiórkę,

    - decyzji na budowę wewnętrznej instalacji (gazowej, elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, co),

    - decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,

    - zaświadczeń o samodzielności lokalu,

    - zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego,

    - wypisu i wyrysu z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego miasta Bielska-Białej,

    - opinii w sprawie zgodności wstępnego projektu podziału nieruchomości,

    - opinii i zaświadczeń z zakresu prawa budowlanego,

  • przyjmowanie zgłoszeń w zakresie budowy budynków mieszkalnych,
  • rejestracja dziennika budowy,
  • przyjmowanie zgłoszeń na budowę wewnętrznej instalacji (gazowej, elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, co),
  • przyjmowanie wniosków o udzielenie zgody na odstępstwa od przepisów techniczno – budowlanych,
  • przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
  • przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę,
  • przyjmowanie zgłoszeń zamiaru przystąpienia do rozbiórki obiektów budowlanych nie wymagających pozwolenia na roboty budowlane,
  • przyjmowanie odwołań od decyzji i postanowień,
  • udzielanie informacji o braku planu zagospodarowania przestrzennego,
  • przyjmowanie wniosków o sporządzenie (zmianę) Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego miasta Bielska-Białej,
  • przyjmowanie wniosków o ustalanie wysokości renty planistycznej,
  • przyjmowanie wniosków o udostępnianie dokumentacji archiwalnej,
  • przyjmowanie wniosków i zgłoszeń dotyczących:

    - wydzierżawienia nieruchomości,

    - sprzedaży lokalu mieszkalnego na rzecz najemcy,

    - wyrażenia zgody na ustanowienie służebności drogi,

    - wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu,

    - nabycia prawa wieczystego użytkowania na własność,

    - zmianę stanu prawnego użytkowania wieczystego,

    - informacji o wysokości opłaty za użytkowanie wieczyste,

    - wykupu nieruchomości na rzecz Gminy Bielsko-Biała,

    - sprzedaży nieruchomości,

    - sprzedaży nieruchomości na uzupełnienie,

    - zamiany nieruchomości,

    - odpłatnego przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności,

    - wydania zaświadczenia potwierdzającego wysokość i okres pozostały do wnoszenia opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,

    - wyrażenia zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej,

    - wyrażenia zgody na czasowe zajęcie terenu w związku z budową nowego/remontem/modernizacją/wymianą/przebudową istniejącego urządzenia infrastruktury technicznej

    - rozłożenia opłaty adiacenckiej na raty,

    - zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,

    - wydania zaświadczenia o okresach pracy w gospodarstwie rolnym wliczanych do pracowniczego stażu pracy,

    - wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej,

    - zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z wnioskiem o udzielenie bonifikaty,

    - wydania decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości,

    - udostępnienia materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

    - ustalenia numeru porządkowego,

    - wydania wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego,

    - zmiany danych ewidencyjnych,

    - rozgraniczenia nieruchomości,

    - przeprowadzenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

Dane kontaktowe do wydziału

Lokalizacja: Plac Ratuszowy 6, parter
Godziny pracy: poniedziałek - środa 7:30 - 15:30
czwartek 7:30 - 18:00
piątek 7:30 - 13:00
Telefon:
Zespół/StanowiskoImię i NazwiskoPokójTelefon
Biuro Obsługi Interesanta Plac Ratuszowy 6 - parter33 4971 800

Informacja, Dowody osobiste, Sprawy meldunkowe, PESEL
 
  Plac Ratuszowy 6 - parter

33 4971 813

33 4971 814

Dziennik Podawczy
 

  Plac Ratuszowy 6 - parter

33 4971 801

33 4971 802

33 4971 807

Programy społeczne, Podatki

  Plac Ratuszowy 6 - parter

33 4971 805

33 4971 806
33 4971 809

33 4971 810


Nieruchomości, Ochrona Środowiska