Zakres zadań
W ramach Biura Obsługi Interesanta funkcjonuje kancelaria ogólna oraz stanowiska merytoryczne.
Do zadań zadań stanowisk merytorycznych należy w szczególności:
- obsługa merytoryczna stanowiska ds. osób niepełnosprawnych, Karty "Weteran Plus", Karty Seniora, Karty Dużej Rodziny, programów Rodzina+,
- udzielanie informacji na temat podatków i opłat lokalnych,
- udzielanie informacji na temat wysokości podatków oraz stawek i terminów płatności,
- wydawanie, na życzenie podatników, właściwych druków, wniosków i kart informacyjnych, instruowania o sposobie ich wypełniania oraz informowanie o wymaganych załącznikach i wysokości opłaty skarbowej,
- przyjmowanie deklaracji od środków transportowych,
- przyjmowanie deklaracji na podatek od nieruchomości dla osób prawnych,
- przyjmowanie od osób fizycznych informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz informacji o gruntach, lasach,
- przyjmowanie wniosków w sprawach ulg w zakresie podatków i opłat lokalnych, w sprawach wyjaśnienia wątpliwości i rozszerzenia interpretacji przepisów prawa podatkowego,
wydawanie przygotowanych przez wydział merytoryczny:
- zaświadczeń o nie zaleganiu lub figurowaniu w podatkach i opłatach lokalnych,
- zaświadczeń o poświadczenie zawarcia umowy dzierżawy gruntów rolnych,
- przyjmowanie informacji o pobranej opłacie skarbowej przez płatników,
- udzielanie informacji na temat zasad korzystania z dotacji gminnych w programie ograniczania emisji, na cele związane z ochroną środowiska oraz z innych źródeł,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie na cele związane z ochroną środowiska,
wydawanie przygotowanych przez wydział merytoryczny:
- zezwoleń na usunięcie lub przesadzenie drzew i krzewów,
- decyzji o zatwierdzeniu projektów geologicznych,
- kart wędkarskich,
- dowodów rejestracyjnych łodzi,
- decyzji w zakresie uzgodnień projektów technicznych i inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska,
- zezwoleń na utrzymywanie chartów i ich mieszańców,
- zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
- decyzji w zakresie emisji zanieczyszczeń, hałasu i pól elektromagnetycznych,
- przyjmowanie wniosków o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie,
- przyjmowanie zgłoszeń instalacji niewymagającej pozwolenia,
- udzielanie informacji i wydawanie zezwoleń na wytwarzanie, zbieranie, transport odpadów oraz odzysk i unieszkodliwianie odpadów innych niż niebezpieczne,
- rejestracja zwierząt egzotycznych,
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie z zakresu postępowania administracyjnego o pozwolenie na budowę dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
- przyjmowanie interwencji w sprawach gospodarki wodno-ściekowej,
- przyjmowanie interwencji w sprawach utrzymania czystości i porządku w gminie,
- przyjmowanie wniosków o oświetlenie ulic,
wydawanie przygotowanych przez wydział merytoryczny:
- decyzji o warunkach zabudowy,
- decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- decyzji o pozwolenie na budowę/rozbiórkę,
- decyzji na budowę wewnętrznej instalacji (gazowej, elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, co),
- decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,
- zaświadczeń o samodzielności lokalu,
- zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego,
- wypisu i wyrysu z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego miasta Bielska-Białej,
- opinii w sprawie zgodności wstępnego projektu podziału nieruchomości,
- opinii i zaświadczeń z zakresu prawa budowlanego,
- przyjmowanie zgłoszeń w zakresie budowy budynków mieszkalnych,
- rejestracja dziennika budowy,
- przyjmowanie zgłoszeń na budowę wewnętrznej instalacji (gazowej, elektrycznej, wodociągowej, kanalizacyjnej, co),
- przyjmowanie wniosków o udzielenie zgody na odstępstwa od przepisów techniczno – budowlanych,
- przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
- przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę,
- przyjmowanie zgłoszeń zamiaru przystąpienia do rozbiórki obiektów budowlanych nie wymagających pozwolenia na roboty budowlane,
- przyjmowanie odwołań od decyzji i postanowień,
- udzielanie informacji o braku planu zagospodarowania przestrzennego,
- przyjmowanie wniosków o sporządzenie (zmianę) Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego miasta Bielska-Białej,
- przyjmowanie wniosków o ustalanie wysokości renty planistycznej,
- przyjmowanie wniosków o udostępnianie dokumentacji archiwalnej,
przyjmowanie wniosków i zgłoszeń dotyczących:
- wydzierżawienia nieruchomości,
- sprzedaży lokalu mieszkalnego na rzecz najemcy,
- wyrażenia zgody na ustanowienie służebności drogi,
- wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu,
- nabycia prawa wieczystego użytkowania na własność,
- zmianę stanu prawnego użytkowania wieczystego,
- informacji o wysokości opłaty za użytkowanie wieczyste,
- wykupu nieruchomości na rzecz Gminy Bielsko-Biała,
- sprzedaży nieruchomości,
- sprzedaży nieruchomości na uzupełnienie,
- zamiany nieruchomości,
- odpłatnego przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności,
- wydania zaświadczenia potwierdzającego wysokość i okres pozostały do wnoszenia opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
- wyrażenia zgody na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej,
- wyrażenia zgody na czasowe zajęcie terenu w związku z budową nowego/remontem/modernizacją/wymianą/przebudową istniejącego urządzenia infrastruktury technicznej
- rozłożenia opłaty adiacenckiej na raty,
- zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- wydania zaświadczenia o okresach pracy w gospodarstwie rolnym wliczanych do pracowniczego stażu pracy,
- wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej,
- zamiaru wniesienia opłaty jednorazowej z wnioskiem o udzielenie bonifikaty,
- wydania decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości,
- udostępnienia materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- ustalenia numeru porządkowego,
- wydania wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego,
- zmiany danych ewidencyjnych,
- rozgraniczenia nieruchomości,
- przeprowadzenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
Dane kontaktowe do wydziału
czwartek 7:30 - 18:00
piątek 7:30 - 13:00
Zespół/Stanowisko | Imię i Nazwisko | Pokój | Telefon |
---|---|---|---|
Biuro Obsługi Interesanta | Plac Ratuszowy 6 - parter | 33 4971 800 Informacja, Dowody osobiste, Sprawy meldunkowe, PESEL | |
Plac Ratuszowy 6 - parter | 33 4971 814 | ||
Plac Ratuszowy 6 - parter | 33 4971 807 | ||
Plac Ratuszowy 6 - parter |
|