Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości

Załatw sprawę

Zakres zadań

  • DOWODY OSOBISTE:

a) wydawanie dowodów osobistych,

b) unieważnienia dowodów osobistych,

c) wydawanie zaświadczeń z akt dowodów osobistych,

d) udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych,

e) udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.

  • EWIDENCJA LUDNOŚCI:

a) zameldowanie na pobyt stały, na pobyt czasowy,

b) postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania na pobyt stały i czasowy,

c) wymeldowanie z miejsca pobytu stałego, z miejsca pobytu czasowego,

d) postępowanie administracyjne w sprawie wymeldowania z miejsca pobytu stałego i czasowego,

e) przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granicę RP na okres dłuższy niż 6 miesięcy,

f) przyjmowanie zgłoszeń powrotu z wyjazdu poza granicę RP,

g) wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności,

h) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,

i) zastrzeżenie numeru PESEL.

  • REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH
  • ORGANIZACJE POZARZĄDOWE

a) ewidencja terenowych jednostek stowarzyszeń,

b) ewidencja stowarzyszeń zwykłych - Opinia organu nadzoru dotycząca wniosku o rejestrację stowarzyszenia, zmiany statutu,

c) ewidencja stowarzyszeń wpisanych do krajowego rejestru sądowego,

d) współpraca z organizacjami pozarządowymi: konkursy ofert, umowy o powierzenie i wspieranie zadań, opinie,

c) wykaz stowarzyszeń działających na terenie Bielska-Białej,

d) prowadzenie Centrum Organizacji Pozarządowych.

  • REJESTR DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:

a) przekształcanie wniosków papierowych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej, na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie ich do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,

b) udzielanie informacji o przedsiębiorcach wpisanych w gminnej ewidencji działalności gospodarczej (o wpisach dokonanych przed 1 lipca 2011r.).

  • SPRZEDAŻ ALKOHOLU:

a) badanie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z wymogami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz uchwał Rady Miejskiej,

b) wydawanie zezwoleń na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych,

c) wydawanie decyzji odmawiających wydania, cofających i wygaszających zezwolenia,

d) naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

e) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia limitu oraz usytuowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych,

f) prowadzenie kontroli przedsiębiorców w zakresie posiadanych zezwoleń.

  • TRANSPORT DROGOWY (W TYM TAXI):

a) wydawanie licencji, zezwoleń, zaświadczeń w trybie ustawy o transporcie drogowym,

b) przygotowywanie decyzji w sprawie odmowy udzielenia, cofnięcia, zmiany wydanych dokumentów dot. transportu drogowego,

c) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie oznakowania taksówek, określenia granic taryfowych i przepisów porządkowych,

d) prowadzenie kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy w zakresie zgodności z przepisami ustawy.

  • REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH LUB WYKAZ DZIENNYCH OPIEKUNÓW:

a) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wykazu dziennych opiekunów,

b) wydawanie zaświadczeń o dokonanych wpisach.

  • HANDEL OKRĘŻNY:

a) wyznaczanie w uzgodnieniu z Państwowym Terenowym Inspektorem Sanitarnym miejsc do prowadzenia handlu okrężnego artykułami spożywczymi,

b) przygotowanie projektów aktów prawa miejscowego w sprawie wyznaczania miejsc do prowadzenia handlu okrężnego artykułami spożywczymi.

  • PRZYGOTOWANIE PROJEKTÓW UCHWAŁ W SPRAWIE OPINII RADY GMINY O LOKALIZACJI OŚRODKÓW GIER
  • WYDAWANIE ZEZWOLEŃ NA SPROWADZENIE ZWŁOK I SZCZĄTKÓW LUDZKICH
  • WYDAWANIE ZEZWOLEŃ NA PROWADZENIE HODOWLI LUB UTRZYMYWANIE PSA RASY UZNAWANEJ ZA AGRESYWNĄ
  • KWALIFIKACJA WOJSKOWA
  • WYBORY:

a) sporządzenie i aktualizacja spisu wyborców,

b) zaświadczenia o prawie do głosowania,

c) obsługa wniosków w sprawie ujęcia w stałym obwodzie głosowania,

d) obsługa wniosków o zmianę miejsca głosowania,

e) udostępnianie informacji ze spisu wyborców oraz Centralnego Rejestru Wyborców

f) pełnomocnictwo do głosowania.

Dane kontaktowe do wydziału

Lokalizacja: pl. Ratuszowy 6: pokoje 102 - 109, 116 - 118, 123, 124
ul. Cieszyńska 18 (Centrum Organizacji Pozarządowych)
Godziny pracy: poniedziałek - środa 7:30 - 15:30
czwartek 7:30 - 18:00
piątek 7:30 - 13:00
Telefon:
Zespół /StanowiskoImię i NazwiskoPokójTelefon
Naczelnik WydziałuMagdalena
Chodyniecka
11633 4971 631
Zastępca NaczelnikaGrażyna
Bartelmus
11833 4971 634
Kancelaria Wydziału 11733 4971 629
Koordynator zespołu ds. ewidencji ludności 
i dowodów osobistych
 10433 4971 627
Zespół ds. ewidencji ludności 
i dowodów osobistych
 10233 4971 620
33 4971 624
33 4971 625
33 4971 626
Postępowania w sprawach zameldowania 
i wymeldowania decyzją administracyjną
 10833 4971 635
Centralny Rejestr Wyborców 10833 4971 635
Sprawy dotyczące numeru PESEL 123
105
33 4971 639
33 4971 642
Nadzór nad stowarzyszeniami 10733 4971 643
Sprawy dotyczące udostępniania danych 
z Rejestru Dowodów Osobistych 
oraz dokumentacji związanej z dowodami
osobistymi
 10933 4971 636
Sprawy dotyczące udostępniania danych 
z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL
 12333 4971 639
Współpraca z organizacjami pozarządowym 104
124



Centrum Organizacji
Pozarządowych
przy ul. Cieszyńska 18
33 4971 621
33 4971 633
33 4971 638
33 4971 832

33 4971 603
Kwalifikacja wojskowa 12333 4971 639
Stanowisko ds. CEIDG 10233 4971 625
33 4971 620
Stanowisko ds. realizacji ustawy 
o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3
 10733 4971 643
33 4971 634
Stanowisko ds. realizacji ustawy 
o wychowaniu w trzeźwości 
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
 10733 4971 643
Stanowisko ds. realizacji ustawy 
o transporcie drogowym
 10633 4971 644
Wydanie zezwolenia na sprowadzenie 
zwłok lub szczątków ludzkich
 10633 4971 644
Rejestr danych kontaktowych 10233 4971 620
33 4971 624
33 4971 625
33 4971 626
Wydanie zezwolenia na prowadzenie
hodowli lub utrzymywanie psa rasy
uznawanej za agresywną
 10533 4971 642