Zakres zadań
- DOWODY OSOBISTE:
a) wydawanie dowodów osobistych,
b) unieważnienia dowodów osobistych,
c) wydawanie zaświadczeń z akt dowodów osobistych,
d) udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych,
e) udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
- EWIDENCJA LUDNOŚCI:
a) zameldowanie na pobyt stały, na pobyt czasowy,
b) postępowanie administracyjne w sprawie zameldowania na pobyt stały i czasowy,
c) wymeldowanie z miejsca pobytu stałego, z miejsca pobytu czasowego,
d) postępowanie administracyjne w sprawie wymeldowania z miejsca pobytu stałego i czasowego,
e) przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu poza granicę RP na okres dłuższy niż 6 miesięcy,
f) przyjmowanie zgłoszeń powrotu z wyjazdu poza granicę RP,
g) wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności,
h) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
i) zastrzeżenie numeru PESEL.
- REJESTR DANYCH KONTAKTOWYCH
- ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
a) ewidencja terenowych jednostek stowarzyszeń,
b) ewidencja stowarzyszeń zwykłych - Opinia organu nadzoru dotycząca wniosku o rejestrację stowarzyszenia, zmiany statutu,
c) ewidencja stowarzyszeń wpisanych do krajowego rejestru sądowego,
d) współpraca z organizacjami pozarządowymi: konkursy ofert, umowy o powierzenie i wspieranie zadań, opinie,
c) wykaz stowarzyszeń działających na terenie Bielska-Białej,
d) prowadzenie Centrum Organizacji Pozarządowych.
- REJESTR DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ:
a) przekształcanie wniosków papierowych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej, na formę dokumentu elektronicznego i przesyłanie ich do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
b) udzielanie informacji o przedsiębiorcach wpisanych w gminnej ewidencji działalności gospodarczej (o wpisach dokonanych przed 1 lipca 2011r.).
- SPRZEDAŻ ALKOHOLU:
a) badanie zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z wymogami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz uchwał Rady Miejskiej,
b) wydawanie zezwoleń na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych,
c) wydawanie decyzji odmawiających wydania, cofających i wygaszających zezwolenia,
d) naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
e) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie ustalenia limitu oraz usytuowania punktów sprzedaży napojów alkoholowych,
f) prowadzenie kontroli przedsiębiorców w zakresie posiadanych zezwoleń.
- TRANSPORT DROGOWY (W TYM TAXI):
a) wydawanie licencji, zezwoleń, zaświadczeń w trybie ustawy o transporcie drogowym,
b) przygotowywanie decyzji w sprawie odmowy udzielenia, cofnięcia, zmiany wydanych dokumentów dot. transportu drogowego,
c) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie oznakowania taksówek, określenia granic taryfowych i przepisów porządkowych,
d) prowadzenie kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy w zakresie zgodności z przepisami ustawy.
- REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH LUB WYKAZ DZIENNYCH OPIEKUNÓW:
a) prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wykazu dziennych opiekunów,
b) wydawanie zaświadczeń o dokonanych wpisach.
- HANDEL OKRĘŻNY:
a) wyznaczanie w uzgodnieniu z Państwowym Terenowym Inspektorem Sanitarnym miejsc do prowadzenia handlu okrężnego artykułami spożywczymi,
b) przygotowanie projektów aktów prawa miejscowego w sprawie wyznaczania miejsc do prowadzenia handlu okrężnego artykułami spożywczymi.
- PRZYGOTOWANIE PROJEKTÓW UCHWAŁ W SPRAWIE OPINII RADY GMINY O LOKALIZACJI OŚRODKÓW GIER
- WYDAWANIE ZEZWOLEŃ NA SPROWADZENIE ZWŁOK I SZCZĄTKÓW LUDZKICH
- WYDAWANIE ZEZWOLEŃ NA PROWADZENIE HODOWLI LUB UTRZYMYWANIE PSA RASY UZNAWANEJ ZA AGRESYWNĄ
- KWALIFIKACJA WOJSKOWA
- WYBORY:
a) sporządzenie i aktualizacja spisu wyborców,
b) zaświadczenia o prawie do głosowania,
c) obsługa wniosków w sprawie ujęcia w stałym obwodzie głosowania,
d) obsługa wniosków o zmianę miejsca głosowania,
e) udostępnianie informacji ze spisu wyborców oraz Centralnego Rejestru Wyborców
f) pełnomocnictwo do głosowania.
Dane kontaktowe do wydziału
ul. Cieszyńska 18 (Centrum Organizacji Pozarządowych)
czwartek 7:30 - 18:00
piątek 7:30 - 13:00
Zespół /Stanowisko | Imię i Nazwisko | Pokój | Telefon |
---|---|---|---|
Naczelnik Wydziału | Magdalena Chodyniecka | 116 | 33 4971 631 |
Zastępca Naczelnika | Grażyna Bartelmus | 118 | 33 4971 634 |
Kancelaria Wydziału | 117 | 33 4971 629 | |
Koordynator zespołu ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych | 104 | 33 4971 627 | |
Zespół ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych | 102 | 33 4971 620 33 4971 624 33 4971 625 33 4971 626 | |
Postępowania w sprawach zameldowania i wymeldowania decyzją administracyjną | 108 | 33 4971 635 | |
Centralny Rejestr Wyborców | 108 | 33 4971 635 | |
Sprawy dotyczące numeru PESEL | 123 105 | 33 4971 639 33 4971 642 | |
Nadzór nad stowarzyszeniami | 107 | 33 4971 643 | |
Sprawy dotyczące udostępniania danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi | 109 | 33 4971 636 | |
Sprawy dotyczące udostępniania danych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL | 123 | 33 4971 639 | |
Współpraca z organizacjami pozarządowym | 104 124 Centrum Organizacji Pozarządowych przy ul. Cieszyńska 18 | 33 4971 621 33 4971 633 33 4971 638 33 4971 832 33 4971 603 | |
Kwalifikacja wojskowa | 123 | 33 4971 639 | |
Stanowisko ds. CEIDG | 102 | 33 4971 625 33 4971 620 | |
Stanowisko ds. realizacji ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 | 107 | 33 4971 643 33 4971 634 | |
Stanowisko ds. realizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi | 107 | 33 4971 643 | |
Stanowisko ds. realizacji ustawy o transporcie drogowym | 106 | 33 4971 644 | |
Wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich | 106 | 33 4971 644 | |
Rejestr danych kontaktowych | 102 | 33 4971 620 33 4971 624 33 4971 625 33 4971 626 | |
Wydanie zezwolenia na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną | 105 | 33 4971 642 |